1

Onderwerp: wat doe ik verkeerd?

Hallo allemaal

Ik wil graag boogjes gaan spuiten op een prinsessenjurk vrijdag. Ik ben nu dus hard aan het oefenen maar ik krijg de icing niet goed.
Ik gebruik de icing uit de shop maar ik vind hem heel dik. Ik had dus ook al water toegevoegd.
Maar nu had ik er een kleine tip opstaan nr.1, is dat dan te klein?
Maar nu dus toch 3x toe dat mijn spuitzak gewoon knapt. Ik denk niet dat het aan de spuitzak ligt maar aan de constistentie van de icing.
Welke dikte moet ik hebben aan icing? En hoe maak ik dat dan het beste? Is het makkelijker om het zelf te maken van eiwitpoeder?En  wat is een mooie tip voor het maken van kleine boogjes?

Ik hoop dat iemand me kan helpen en dat ik mooie boogjes kan spuiten op de taart vrijdag.

2

Re: wat doe ik verkeerd?

Ik maak mijn icing altijd zelf....en spuit zeer zelden met nr.1 gebruik veel liever de 2....dat is stukken makkelijker en ook nog heel fijn.

Maar mss heeft iemand de oplossing om met de 1 te spuiten....

3 Laatst bewerkt door Evie (26-06-2012 08:56)

Ik hoef niet perse met de 1 hoor  :nooo
hoe maak jij de icing zelf dan? En hoe dun, beetje middel of dun?

4

Ik gebruik zelf altijd de royal icing mix en maak die zoals staat aagegeven. Deze is dan erg stijf. Maar spuit regelmatig met de nr 1, wat wel zorgt voor een flinke stijve hand na afloop, maar werkt wel. Ik doe overigens altijd een extra spuitzak over de eerste zak voor het geval de zak knapt. Is bij mij maar 1 keer gebeurt, maar wel over de taart heen.  :/

5

Ik zou de icing toch nog wat dunner maken. Gewoon iedere keer een theelepel water toevoegen en goed roeren en kijken of het dun genoeg is. Zo niet, dan nog een theelepel water toevoegen.

Verder zou ik ook een extra zak over de spuitzak doen. (ik gebruik snoepzakken met een stoffen zak als extra eromheen) Dan is de kans op knappen al een stuk kleiner.

Als je nog niet zo vaardig bent met het werken met RI zou ik voor tip nr. 2 gaan. Die is net wat grover en zal dus minder snel verstopt raken.
Succes ermee!

(nu lijkt het net of ik al heel veel ervaring heb, maar dat valt nog wel mee hoor. Wel weet ik vooral goed hoe het NIET moet...  :lol: )

Dat is toch een TAART waard!