1

Onderwerp: Wat wel en wat niet op site vermelden?

Hallo allemaal,

Misschien is er al wel een topic over, maar ik ga morgen weer bezig met mijn website. Hopelijk komt ie dan eindelijk in de lucht.
Ik vraag me af wat je er nu eigenlijk niet op mag zetten als je geen KVK nummer hebt.
Ik ga bijvoorbeeld niks noemen over bestellen of reserveren ofzo. Maar heb wel een regel van "zoekt u ook een origineel kado....blabla...."
Mag dat wel? Nergens op mijn site spreek ik over geld, bedragen, of prijzen. Wel geef ik aan dat je me voor meer info altijd kunt mailen.

Mocht je verder nog tips en/of ideeen hebben over het maken van een site. Ik hoor het graag!

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2 Laatst bewerkt door saskiahuisman (02-06-2012 07:56)

Re: Wat wel en wat niet op site vermelden?

Hoi,

Je zou deze site eens kunnen lezen over wat je wel en niet mag.
http://www.kvk.nl/over-de-kvk/uw-inschr … derneming/

Ik denk dat als je op je site vermeldt " Maar heb wel een regel van "zoekt u ook een origineel kado....blabla...." dat men je dan toch als een verkoper ziet ondanks dat je geen prijzen noemt.
Je kunt je foto's laten zien en wat je gemaakt hebt. Een website kun je vergelijken met visitekaartjes uitdelen. Als je er gebruik van maakt, heb je er een bedoeling mee. Tenzij je op je website alleen je eigen gemaakte taarten laat zien.
Denk er heel goed over na en lees er informatie over op Internet voordat wat gaat vermelden op je eigen site.

Hoi Dolfijn,

Ik sluit me helemaal bij Saskiahuisman's advies. Er zijn twee soorten sites, informatief of consumptief. In het ene wil je graag je ervaring over iets delen. Dat kan zijn je aanstaande bruiloft, foto's van je kindje   of een reisverslag. Dat is puur informatief om andere van jouw ervaringen op de hoogte te stellen. Het tweede spreekt voor zich natuurlijk.
Maar, niet geheel onbelangrijk, bij mijn laatste bezoek aan het KVK een paar weken geleden, heb ik een heel gesprek gehad over bloggen. Ook dit is een beroep waarvoor je,je inschrijft bij het KVK. Dat wist ik ook niet hoor!Dus als je,je site als blog voorstelt en je niet 'officieel' wilt zijn, ben dan ook voorzichtig!
Om terug te komen op je site, het gaat om je bewoording, waaruit je kunt opmaken of jij informatief bent of iets verkoopt.

Heb je hier iets aan?
Heel veel succes met het bouwen van je site :-)

Groetjes Tamara

"A party without CAKE is just a MEETING"
www.sweetcleefcakes.nl

Ik denk als je gewoon over je hobby schrijft en ergens een link zet voor e-mail contact, dat je vanzelf wel e-mails krijgt.

Mijn weblog gaat over het algemeen helemaal niet over mijn taarten, als ik er eentje gebakken heb, dan zet ik die erop. Maar daar krijg ik wel reacties op, ook via mail.

Maak er een gezellige website van waar je je creaties kan laten zien met eventueel een gastenboek erbij.

Veel plezier met het bouwen van je weblog!