Onderwerp: glutenvrije taart
Speciaal voor een goede vriendin van mij een glutenvrije taart

Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » glutenvrije taart
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Speciaal voor een goede vriendin van mij een glutenvrije taart

Mooi gedaan en lief van je. Glutenvrije taart is bijna niet te koop en taart eten is voor iedereen lekker!
Tieneke
Wat mooi!
Mag ik vragen welk recept je gebruikt hebt voor het kapsel? Ik heb ook een verzoek gekregen voor glutenvrij. Maar heb er geen ervaring mee...en waar is de taart mee gevuld?
Wat mooi!
Mag ik vragen welk recept je gebruikt hebt voor het kapsel? Ik heb ook een verzoek gekregen voor glutenvrij. Maar heb er geen ervaring mee...en waar is de taart mee gevuld?
Ik heb voor deze taart de kant en klare glutenvrije biscuitmix van Schär gebruikt.
Het beste is wel dat je een deel van de mix vervangt door maiszetmeel en er wat bicarbonaat bij doet.
Het is sowiso wel een zwaardere biscuit. De vulling was botercreme met gemalen merengue en aarbeienjam. Beste is 2 lagen vulling zodat de biscuit ook iets smeuïger wordt.
Wat mooi!
als je er geen ervaring in heb lijkt het me verstandig om er niet aan te beginnen..
want voor de zekerheid (je weet namelijk niet in wat voor ernst de aanvrager de intolerantie heeft) moet je niet de spullen gebruiken waar je normaal je spullen in verwerkt (kommen enz) want sommige kunnen zelfs bij sporen reageren.
pinkcloud schreef:Wat mooi!
Mag ik vragen welk recept je gebruikt hebt voor het kapsel? Ik heb ook een verzoek gekregen voor glutenvrij. Maar heb er geen ervaring mee...en waar is de taart mee gevuld?als je er geen ervaring in heb lijkt het me verstandig om er niet aan te beginnen..
want voor de zekerheid (je weet namelijk niet in wat voor ernst de aanvrager de intolerantie heeft) moet je niet de spullen gebruiken waar je normaal je spullen in verwerkt (kommen enz) want sommige kunnen zelfs bij sporen reageren.
Het is inderdaad heel kritisch werken. Heb ook eerst alles nagekeken van fondant tot glitters en parels of er ergens gluten in zit. Mijn werkblad met Dettol volledig gereinigd en alle kommen en lepels gekookt.
Maar dan nog ...
koken en dettol zijn voor de bacterien. niet voor de gluten
heeeeeeeeeel goed schoonmaken. liefst geen houten dingen gebruiken en het liefst alles nieuw. en bij twijfel vraag het na of doe het niet.
dat zijn mijn tips iig 
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taarten Parade » glutenvrije taart