Onderwerp: [feedback] piratentaart

Hierbij een piratentaart die ik gemaakt heb
(geinspikt van Peggy van de Ven)
Onderste laag met aangevette slagroom met verse aardbeien en aardbeienjam
Middelste laag is gevuld met bokkepootjescreme en rode viervruchtenjam en het schatkistje is gemaakt van chocoladecakejes.

Als iemand nog tips heeft, zodat je de taartkartonnetjes niet zo goed kan zien dan hou ik me aanbevolen.

o en ik zie nu dat hij wel heel scheef lijkt, maar dat viel in het echt gelukkig wel mee O-)

o ja hij viel in de smaak bij de jarige. Op een gegeven moment was er een stuk van het zwaard "weg" en dus lekker opgepeuzeld.

Maar genoeg verteld...hier komt de foto.
Leuk dat je komt kijken en hou me aanbevolen voor reacties.

https://lh5.googleusercontent.com/-ZPBqywFlce0/T-imfXiD44I/AAAAAAAAAks/Doi2OAPYKTU/s576/120.JPG

Re: [feedback] piratentaart

Hoi,

Ik vind 'm erg leuk, ook leuk dat je dat hout ook om het cijfer 4 hebt gebruikt.

3

Leuk gedaan hoor.

En een tip voor de kartons...
Ik zou zeggen kleinere??? Maar he ik ben ook maar amateur ;)

:lol:  :lol: is wel een goede tip hoor ! maar ben bang dat ik niet genoeg 'body' heb om te stapelen.

5

muffin cuffin buffin schreef:

:lol:  :lol: is wel een goede tip hoor ! maar ben bang dat ik niet genoeg 'body' heb om te stapelen.

Stokjes in de taart, daarop een taartkartonnetje (evt 2 op elkaar) tussen elke taartlaag en hij staat als een huis  :thumb:

Enneh...hele stoere taart!  :Y

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

6 Laatst bewerkt door Carien (25-06-2012 23:14)

hij is hartstikke leuk geworden :thumb:  :Y

Vwb je kartonnetjes: ik denk dat je je dowels te lang laat, daardoor gaan de bovenliggende taarten zweven. De dowels mogen niet boven je fondant/marsepein uitkomen èn moeten allemaal dezelfde lengte hebben (dat lijkt me hier ook niet het geval eigenlijk :o ).
Kartonnetje onder de wit/rode taart ietsie kleiner knippen, onder je schatkist istie goed, alleen is de marsepein/fondant daar tekort.
Het kartonnetje van het deksel zou ik aan de onderkant ook bekleed hebben, of zo'n zwart karton voor nemen, dan valt het niet zo op.

Maar zoals gezegd, een heel leuke en ook lekkere taart :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

@carien, je hebt helemaal gelijk. Heb helaas pas na de foto inzicht gekregen om de Dowels af te snijden dus heb het wel gedaan n toen stond idd de taart mooier op de onderste taart, heb alleen daarna geen foto meer gemaakt, stom hè ?

En idd goede tips van de schatkist. Weet het eigenlijk ook wel, maar altijd handig als iemand het nog even bevestigd en er met een positief kritisch oog naar kijkt. Had hiervoor ook cakejes gebruikt en dan doe ik dus ook niet meer, want wordt  niet helemaal strak.

8

Wow, mooi, nee feedback heb ik niet, vind hem zo helemaal toppie

9

Hele leuke taart !

10 Laatst bewerkt door meisje (27-06-2012 06:45)

Ik vind het erg stoer.

dat kleine beetje scheef is vind ik just leuk.
gewoon een mooi taart

marion

ik vind hem ook mooi hoor! Als de onderste taart recht is aan de bovenkant en je de douwels in die taart op de goede hoogte hebt en het kartonnetje knipt op maat van de taart en de volgende taart dan ook aan de onderkant recht loopt (op de foto lijkt het een beetje of het marsepein naar binnen loopt ipv recht naar beneden onderaan) dan zie je de kartonnetjes niet.

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

@ taartvangout, ik heb idd de Douwes aangepast later, alleen  :o heb je wel gelijk dat het naar onder loopt. Ik draai mijn taarten idd om na het bakken en ze lopen dan vaak aan de nieuwe onderkant iets naar binnen  :think: en ga d volgende keer kartonnetjes afknippen   :Y

Supertaart! De kartonnetjes inderdaad wat kleiner knippen en de dowels er goed insteken, maar ik vind hem echt heel goed gelukt en moet het je nog maar zien na te doen, hoor ;)

Klein tipje waar ik sinds kort ben achtergekomen: fotografeer je taart niet voor een laken, maar voor een rol behang of karton..oogt wat strakker :)

Bedankt weer voor de tip mama van nienke.  :o en hij is inderdaad een beetje rommelig dat laken....ik ga op zoek naar behang  :Y 

o ik ben echt blij dat ik feedback erbij heb gezet  :Y

15

of een wit rolgordijn van IKEA, strakker wordt het niet ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl