1

Onderwerp: dubbel bekleden

Ik hoorde van de week van iemand dat ze de taart dubbel bekleed
eerst met marsepein daarna met fondant zijn er hier meer die dat doen?

Re: dubbel bekleden

Ik zelf niet maar er zijn inderdaad mensen die dit doen :)

3

iewl... lijkt me niet lekker, maar zullen vast mensen zijn die dit doen, word wel strakker denk ik

Hoi,

Ik doe het niet, het wordt namelijk ook zoeter en dus minder lekker.
Ik zou eerder kiezen voor ganache (met pure chocolade) waardoor je taart ook strak wordt, en daarna met marsepein of fondant bekleden.

5

ik deed eerst een lap marsepein erover en de verdere versieringen met fondant.
Of als de 1ste laag lap scheurtjes gaf, heb ik er weleens een 2e laag overheen gedaan omdat je het dan weggewerkt had.

Tegenwoordig gebruik ik alleen fondant, dus eerst een lap erover en dan versiering

6

Ik doe het alleen op aanvraag, ik had vorige week iemand die er specefiek om vroeg, normaal doe ik het niet!

7

Dubbel bekleden wordt in Engeland veel gedaan...........bij witte taarten is het doorschijnen dan minder (hoewel daar ook andere oplossingen voor zijn).

8

Karin09 schreef:

Dubbel bekleden wordt in Engeland veel gedaan...........bij witte taarten is het doorschijnen dan minder (hoewel daar ook andere oplossingen voor zijn).

Waar denk je aan bij andere oplossingen als ik mag vragen?

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

9

Door witte ganache te gebruiken .. of een goede coating onder je fondant.

In Engeland gebruiken ze de marsepein ook voor de smaak, omdat fondant alleen nu eenmaal erg zoet is.. En mensen graag de smaak van marsepein hebben. Maar wel een spierwitte bruidstaart willen.

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

10

Je zou het eigenlijk eens moeten proberen...
Ik (en in mijn taarttijd mijn klanten met mij :) ) vind nl. dat dubbel bekleden met marsepein en fondant een stuk minder zoet smaakt dan alleen fondant. Beide lagen zijn overigens heel dun, dus het is geen dikke laag suikergoed waar je je doorheen moet worstelen ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be