1 Laatst bewerkt door time4cake (25-06-2012 10:55)

Onderwerp: Kan dit?

Ik zou voor een vriend taarten bakken deze week en hij zou ze woensdag avond ophalen.Dus ik dag kan ik dinsdag kinderen overlaten blijven en aan de slag.Hij word gevuld met mona aardbeienkwarktaart, aardbeien jam en bc met verse aardbeien haha.
Maar hij word dus donderdag avond gegeten.
Kan ik hem dan wel dinsdag al maken?

Alvast bedankt! :thumb:

if youre happy and you know it clap your hands

Re: Kan dit?

Ik heb daar ook altijd schrik voor dat mijn vullingen slecht/zuur worden.  Ik schuw daarom alles met slagroom enzo
Maar ik denk als je hem dinsdag maakt en heel goed koel houd dat het net moet lukken

3

Er is mij geleerd, dat gekoelde vullingen 2 dagen houdbaar zijn, en buiten de koelkast 3 dagen.

Dat moet wel lukken

4 Laatst bewerkt door Esther68 (25-06-2012 11:42)

chan1985 schreef:

Er is mij geleerd, dat gekoelde vullingen 2 dagen houdbaar zijn, en buiten de koelkast 3 dagen.

:think: . Denk dat je iets anders bedoelt....

Zelf zou ik proberen om de taart woensdagochtend te maken. Of dinsdagavond en dan woensdag decoren. Ben ook nogal huiverig voor room en zo....

5

Dinsdag maken en donderdag eten is, mits goed gekoeld, prima te doen hoor!

Dat is toch een TAART waard!

6

Nou hoorde ik dus van een taart vriendin,dat ze het altijd van te voren maakt en invriest. en bij grote bestellingen het dan 2 dagen van te voren laat ontdooien om te decoreren.Dus dit zou ook moeten kunnen..?
Vind het wel spannend zo haha.Een zegt van wel ander van niet..Lijkt een beetje russische roulette maar dan met eten:) Als hij hem woensdag had opgehaald had ik toch ook dinsdag al moeten beginnen...

if youre happy and you know it clap your hands

7

ik denk dat als je de taart beetje snel vult de vulling niet eens echt opwarmt. Let een beetje op de datum van je mona toetje, maar ik denk dat 2 dagen prima kan hoor. Ze zijn normaal 2 weken houdbaar ofzo en je hebt ze maar even buiten de koelkast. Als je boodschappen doet kost het ook ff tijd voordat het weer in de koeling staat....

Zou me er niet te druk om maken. Maar wel goed gekoeld bewaren natuurlijk!

Dan is de taart zelfs lekkerder :D