1

Onderwerp: Welke witte chocolade vulling

Hallo lieve mensen,

Iemand wil bij mij een taart bestellen maar met een witte chocolade vulling alleen dan geen ganache omdat deze buiten de koelkast niet lang houdbaar is.
Heeft iemand suggesties wat ik dan wel kan doen??

Graag tips :)

Groetjes

2

Re: Welke witte chocolade vulling

botercreme van de mix klaarmaken, en aan het einde au bain marie gesmolten witte chocolade er doorheen mixen, heeerlijk! en goed houdbaar buiten de koelkast, taart vullen, en evt nog wat kleine stukjes witte chocolade er op? mmmmm

3

kan je dan ook candy melts gebruiken?

Of banketbakkersroom gebruiken ipv botercrème als die niet bevalt ;)

5

ladylisa1991 schreef:

hij moet geloof ik buiten de koelkast bewaard worden als ik het goed begrijp, dus dan is BBR geen goed idee  :P

IMadeCake schreef:

botercreme van de mix klaarmaken, en aan het einde au bain marie gesmolten witte chocolade er doorheen mixen, heeerlijk! en goed houdbaar buiten de koelkast, taart vullen, en evt nog wat kleine stukjes witte chocolade er op? mmmmm

Hele goede tip! :)  En dan natuurlijk wel helemaal af laten koelen de gesmolten witte chocolade??

IMadeCake schreef:
ladylisa1991 schreef:

hij moet geloof ik buiten de koelkast bewaard worden als ik het goed begrijp, dus dan is BBR geen goed idee  :P

Ik gebruik altijd de BBR van de mix en zonder problemen dat ik dat ook buiten de koelkast goed kan houden hoor :)
ook nooit problemen van anderen gehoord..

Een melkproduct als BBR kan écht niet lang buiten de koelkast bewaard worden hoor.

http://ww.nbc.nl/dossiers/alle/hygi%C3%ABne/957

Wat je voor je eigen gezin doet moet je zelf weten, maar weet niet of je voor anderen bakt, anders..  :nooo

9

Party-treats schreef:
IMadeCake schreef:

Hele goede tip! :)  En dan natuurlijk wel helemaal af laten koelen de gesmolten witte chocolade??

voor je het door de botercreme mixt bedoel je? dat doe ik eigenlijk niet, ik mik het er gewoon gelijk na het smelten in en dat gaat altijd goed... maar voor dat het de taart in gaat laat ik het geheel wel eventjes staan. maar misschien weet iemand anders hier de juiste manier voor :+

10

Je zou ook witte chocopasta door de bc kunnen doen....

11

Hoeveelchoco op hoeveel bcm ?

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591

12

Net zolang totdat je 'm lekker vind. Ik doe ook maar wat en proef tussendoor.

13 Laatst bewerkt door Mammavanvijf (26-06-2012 13:40)

Wat gebeurt er als je de slagroom eerst kookt, van het vuur afhaalt en daar witte chocolade in laat smelten? Eventueel met boter en marshmellows erdoor???? Ik doe hier ook maar een slag(room) in de rondte hoor. :rolleyes:

Als het afgekoeld is (eigenlijk heel koud is) opkloppen met eventueel klopfix? Of werkt dat niet met gekookte slagroom. Ik heb er geen ervaring mee, maar las op het forum dat gekookte slagroom wel houdbaar is buiten de koelkast.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=140452

14

Heel erg bedankt voor de tips! :)  :thumb:

15

IMadeCake schreef:
Party-treats schreef:
IMadeCake schreef:

voor je het door de botercreme mixt bedoel je? dat doe ik eigenlijk niet, ik mik het er gewoon gelijk na het smelten in en dat gaat altijd goed... maar voor dat het de taart in gaat laat ik het geheel wel eventjes staan. maar misschien weet iemand anders hier de juiste manier voor :+

Witte chocolade is als het gesmolten is niet heet ik geloof maar maximaal 28 graden.Anders krijgtde chocolade klontjes. Ik doe 1 reep  1minuut in de magnetron. Dan gelijk bij de mix terwijl deze klopt. Gaat prima! :)

Zonder taart geen feest!

16

corientjuh schreef:
IMadeCake schreef:
Party-treats schreef:

Witte chocolade is als het gesmolten is niet heet ik geloof maar maximaal 28 graden.Anders krijgtde chocolade klontjes. Ik doe 1 reep  1minuut in de magnetron. Dan gelijk bij de mix terwijl deze klopt. Gaat prima! :)

Maar als je dan de bc even een tijdje laat staan, wordt de chocolade er dan niet weer wat harder in?? Moet nog wel mijn bc uit de spuitzak krijgen.LOL :)