1

Onderwerp: Scheuren in de randjes .... help !!

Ik word hier echt een beetje gek van ...

Scheurtjes in de 'rand' van mijn fondant. Dus zeg maar waar de fondant 'om het hoekje' gaat ;-).

Vooral bij witte fondant, maar het gebeurd ook bij gekleurde fondant.

Mijn vragen ...
1) wat doe ik verkeerd / hoe komt het?
2) wat moet ik anders doen?
3) kan ik scheurtjes 'lijmen'?

Ik moet over 2 weken een bruidstaart maken, stapel3, in wit ... dussss ... tips zijn meer dan welkom!!

En ik heb gekeken naar het filmpje van 'the mat' ... zou dat een oplossing zijn? Heeft iemand hier er al mee gewerkt?

Re: Scheuren in de randjes .... help !!

1. Misschien laat je de fondant te lang liggen voordat je bekleed?
Je moet uitrollen en meteen bekleden...
2. Verder gebruik je mischien teveel poedersuiker tijdens het uitrollen? Dit droogt fondant uit en geeft dus sneller scheurtjes.
3. Misschien 'trek' je je fondant teveel naar beneden toe tijdens het bekleden. Je moet je fondant optillen en steeds een stukje verder naar beneden wrijven. Zorg ervoor dat je fondant 'speling' heeft want als je fondant te strak zit, en je trekt het strakker naar beneden, dan scheurt het ook...
4. Scheurtjes kun je vullen door een beetje fondant met crisco te mengen.

Nou succes met de bruidstaart!!!

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

Je hebt te lang gedaan over het uitrollen waardoor de fondant teveel is kunnen drogen. Je hebt misschien ook niet meteen de hoek vastgezet, waardoor er te lang teveel rek op kwam te staan of je hebt gewoon geen fijne fondant :)
Wat je kunt doen is sneller uitrollen, of de onderkant gebruiken die het minst met de lucht in aanraking is geweest.
Vaak wil het wel helpen als je met een goed plakkerige vinger (van fondant kneden of zo) over de scheurtjes wrijft. Als dat niet helpt kun je een klein beetje crisco gebruiken.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

4

Aha .... dank voor de tips Suuz!

Ik mag donderdag weer een taartje maken (geen witte), maar daar ga ik de tips dan in meenemen.