1

Onderwerp: Cakeboard + karton?

Ik ga stapelen met een cakeboard. Moet ik dan eigenlijk bovenop de cakeboard ook nog een karton doen (aan de onderkant lijkt me logisch...).En hoe plak je dat vast?
En hoe zit t nou met ri/bc ? Plak je de taartkarton met ri op de onderliggende taart of met bc ? En hoe adviseer je de klant dan aan te snijden want  als je de lagen van elkaar haalt trek je de fondant stuk lijkt mij...

Life is what you bake it.

2

Re: Cakeboard + karton?

Beide hoeft niet. Onderkant heb ik wel eens gedaan omdat ik ook dacht dat de board anders bleef plakken, maar doe dit nu niet meer. Maar als ik alleen taartkarton gebruik plak ik wel 2 kartonnen tegen elkaar.
In een zelfde soort topic (lang geleden..) reageerde de meeste dat ze er geen extra taartkarton boven en/of onder deden. Is dus niet logisch  ;) .
Ik plak alleen de taart op het karton en dat weer op het plankje. Niet de bovenste taart op de onderste. Ik plak met bc of eetbare lijm omdat ik RI bijna nooit heb.

Je plakt de taart op het karton en dat gaat op het board? Of begrijp ik het verkeerd?
En geen karton onder de board...? Maar de onderkant van het board is gewoon papier, niet eens vet vrij. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Ben nu nog meer in verwarring :s

4

Dat klopt. Onderkant is niet vetvrij. Daarom heb ik deze vraag ook eerder gesteld maar de meeste deden er geen extra karton op en/of onder. Ik heb het de eerst keer dus wel gedaan en heb het karton met dubbelzijdig plakband onderop de board geplakt. Het hoeft dus niet maar mag wel  ;) . Degene die het wel doen willen vaak het cakeboard nog hergebruiken.
Maar bij kleine stapels gebruik ik geen board maar twee kartonnen tegen elkaar. Is ook stevig (en goedkoper dan een board  ;) )
Het voordeel van een board vind ik wel dat je deze kunt meebekleden en dus makkelijker is met oppakken wanneer je gaat stapelen
Ik zal proberen het topic te vinden....

Dank je wel voor het mee denken en zoeken!
Het board zo op de onderste taart lijkt me toch raar  :think:
Maar met een karton er onder zou ik weer bang zijn voor schuiven.
Wellicht dat iemand nog een idee of tips heeft  :)

Had je het topic nog gevonden Esther?
Of anders iemand anders die haar ervaringen wil delen met het stapelen met cakeboards?
Neem toch aan dat veel mensen dit gebruiken, vooral met grote/hoge stapels.

7

Hogere stapels gaat een lange dowel in het midden door. Daardoor gaat het geheel niet schuiven.
Ik doe idd een karton onderop de cakeboard.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

8

ik heb laatst ook een karton onder de board gedaan, leek me niet goed gaan zonder. Vastgeplakt met dubbelzijdig plakband (Action, bij de scrap-dingen ;) ), dat plakt echt :thumb: 
Taart zet ik op een klodder RI of ganache of bc, net wat op de taart zit.
Ik heb geen karton op de board gedaan, da's toch een beetje dubbelop toch? :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Carien schreef:

Ik heb geen karton op de board gedaan, da's toch een beetje dubbelop toch? :think:

Ik dacht dat de zilveren laag misschien stuk gaat bij het snijden. En dat je dan zilverfolie in je mond kan krijgen. Auw...

10

Ik heb de dubbelzijdige tape van de Action inmiddels in huis.
Dus ik doe een kartonnetje aan de onderkant en van boven niks. Ga er maar vanuit dat dat goed gaat met het aansnijden en mensen niet de zilverfolie tussen hun kiezen vandaan hoeven te pulken  :lol: