Onderwerp: kloppudding met slagroom en melk
Hoi,
Ik heb nog 125 ml slagroom over, kan ik deze met melk mixen met kloppudding? Heb ik dan wel genoeg voor een taart van 25cm??
Anders ga ik ff snel nieuwe slagroom halen
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » kloppudding met slagroom en melk
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoi,
Ik heb nog 125 ml slagroom over, kan ik deze met melk mixen met kloppudding? Heb ik dan wel genoeg voor een taart van 25cm??
Anders ga ik ff snel nieuwe slagroom halen
Of het genoeg is weet ik niet, maar ik vraag me af of dat niet een hele dunne vulling wordt voor in een taart.
Ik heb er geen ervaring mee dus.
Die kloppudding, maak je die normaal gesproken met alleen melk?
Dan zou het best kunnen. (evt. extra gelatine toevoegen voor de stevigheid)
Maak je die kloppudding normaal gesproken met slagroom, dan zou ik geen melk toevoegen. Is dan idd te vochtig als vulling. (kans op smelten!)
Hoeveel gelatine toevoegen als ik alleen melk doe?
Enne deze taart wordt gewoon schuimtaart zonder versiering
Kindertaart maak ik al met ganache en aarbeienjam met banketroom
dus alleen slagroom bij de kloppudding is ook goed? Of moet het perse met melk erin?
te gebruiken als vulling
Omdat ik nog 125ml slagroom over heb, vraag ik dus of het mogelijk is met melk te mixen met kloppudding.
Desnoods haal ik gewoon slagroom
Wellicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest met wat ik bedoel:
Kijk even op de gebruiksaanwijzing op het pakje kloppudding.
- Als daar staat dat je het met melk moet maken, kun je de melk ook vervangen door slagroom. (of een combinatie van beide).
Om het iets steviger te krijgen kun je eventueel wat gelatine toevoegen. Hoeveel durf ik niet zomaar te zeggen, want ik heb niet veel ervaring met kloppudding. (1 blaadje / 1 zakje poeder?)
- Als er staat dat je het met slagroom moet maken, dan kun je dat NIET zomaar vervangen door melk, want dan wordt het te nat/dun.
Ik zou wel een dijkje met bc spuiten voordat je dit als vulling gaat gebruiken, zodat je zeker weet dat je fondant/marsepein niet gaat smelten door het vele vocht in de vulling.
In het geval van de schuimtaart... Zou ik toch echt voor alleen slagroom erdoor gaan. Wordt anders denk ik toch echt te vochtig, waardoor je schuim gaat smelten.
(Of vlak voor serveren pas in elkaar zetten.)
Ben wel heel benieuwd hoe het er uit komt te zien. Ik zeg foto!
Heb je nog maïzena en eieren? Dan zou ik gewone pudding maken met melk, de slagroom opkloppen en onder de pudding spatelen.
Veel lekkerder dan kloppudding!!
Als het gaat over de kloppudding van dr oetker:
als je de kloppudding gebruikt als vulling zou ik hem gewoon mengen met alleen slagroom. Ik gebruik hem namelijk voor op de cupcakes en dat is heel lekker en stevig. Je hoeft er dus geen melk bij te doen. De slagroom vervangt de melk.
Je moet wel even een kwart van je pakje kloppudding afwegen omdat het normaal gesproken een heel pakje met 500 ml slagroom gemengt wordt.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.
@ppeltje foto komt eraan hoor, morgen moet hij klaar zijn. Dan maak ik meteen foto
LiekeWiebie, ik ga nu maar eens extra slagroom halen
Iedereen bedankt voor het meedenken
Slagroom maar gehaald, en schuimtaart gevuld met kloppudding karamel met slagroom. en bovenop lekkere verse aarbeien.
Het was echt heerlijk, die was als eerste op.
Foto zie bij taarten
Even een stomme vraag; Heb je de poeder door de slagroom geklopt of met de mixer...?!
Even een stomme vraag; Heb je de poeder door de slagroom geklopt of met de mixer...?!
je moet de slagroom iid even opkloppen zoals je normaal gesproken zou doen. Maar met goed koude slagroom gaat dat zo snel dat het zonde is om je mixer vies te maken
Ik heb gewoon eerst een beetje geklopt en dan poeder (niet alles) erin gedaan, even kloppen en proeven tot het goed is.
En smeren maar
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » kloppudding met slagroom en melk