1

Onderwerp: UItstekers vlinders

Hai, Ik heb JEM Fantasy Butterfly's gekocht, daar ik de vlinders zo mooi vond. Ga ik ze dus maken, maar met het eruit halen scheuren ze kapot!!! :s Tig keer geprobeerd, op verschillende manieren, harder drukken, dunner uitrollen, harder maken van de fondant, niets hielp. Heb dus de moed maar opgegeven.  :o Ik ben normaal de Städter uitstekers gewend, een groot verschil. Kan iemand mij hierbij helpen hoe ik het moet gebruiken?? B.v.d.

2

Re: UItstekers vlinders

volgens mij met paste....
uitsteker in zo'n matje, paste erover, aandrukken met rolstok, overtollige weghalen, effe wachten en dan vlinder eruit....
maar da's dus volgens mij, ik heb ze niet, maar zo werken die JEm dingen meestal :think:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

In dit topic staat het uitgelegd
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=197155
Als dat niet is wat je zoekt er zijn er nog 3 andere vanuit het verleden als je even zoekt op vlinder jem
Ik hoop dat je daar wat mee kan

4

[MOVE] -> decoreren

5

Carien schreef:

volgens mij met paste....
uitsteker in zo'n matje, paste erover, aandrukken met rolstok, overtollige weghalen, effe wachten en dan vlinder eruit....
maar da's dus volgens mij, ik heb ze niet, maar zo werken die JEm dingen meestal :think:

idd zo werkt het :D  :Y
en je moet de gumpaste even laten liggen, zodat het wat droger wordt, de vlinder maak je dan heel voorzichtig, door met een naaldje er in te prikken en omhoog te wippen, los.. het is idd een priegel werkje!! succes!!

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

6

Ik ga het allemaal eens uit proberen!! :)  Je moet het natuurlijk allemaal maar weten. ;) Bedankt voor de info!!

Ik gebruik gumpaste of een mengsel van fondant met gumpaste.
Ik bestuif de steker en de gumpaste met maizena en gebruik het stekertje gewoon als stekertje aangezien ik dat matje niet heb :)

De truc is om het heeeeel dun uit te rollen. Dan met je steker flink over tafel schuiven. Zorg er dus voor dat je gumpaste niet aan tafel plakt!
Dan je stekertje omdraaien en alle naadjes goed aandrukken zodat het plastic er helemaal door komt. Dan alle stukjes verwijderen met een speldje en dan alle delen van het vlindertje losmaken met het speldje. Een needletool vind ik zelf te grof hiervoor. Ik gebruik een gewoon speldje van mijn naaisetje :)
Als je vlindertje helemaal los ligt kun je het stekrtje gewoon omdraaien en het vlindertje valt eruit.

Waar je wel op moet letten is dat je het vlindertje met gumpaste even wat laat drogen. Zodra je met een speldje voorzichtig prikt moet het eigenlijk al vanzelf omhoog komen. Als je teveel moet poeren en frutsen moet je nog even wachten anders gaat het vlindertje kapot.

Succes!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

8

Dank je!! Ik ga het eens op die manier proberen.... :Y Ik kon die vlinders wel tegen de muur aan gooien, zo heb ik me eigen geërgerd. :s