1

Onderwerp: strand,zee en schelpen en de superleuke strandstoel

wat was deze taart leuk om te maken :Y ....ik wilde zo graag de strandstoel maken,maar had geen mal.eerst ben ik zelf wat aan het rommelen gegaan ,maar er zat geen stevigheid in de stoel en alles brak voor ik het in elkaar had. :mad: toen heeft mijn man voor mij een template van karton gemaakt ...en ja!...het werkte. :thumb:
de schelpen heb ik ook met de hand gemaakt (ik zal kijken of ik daar een how to van kan laten zien) het zand heb ik met gemalen koek (sprits) gemaakt.het badlaken....daarvoor heb ik eerst een oranje lapje gemaakt en toen de palmboom en zo erop gelegd van gekleurd fondant en daar even met de roller over.zo heb ik trouwens ook het stof van de stoel gemaakt.sorry ,voor het lange verhaal.
veel kijk pezier en feedback welkom.

https://lh4.googleusercontent.com/-nOXgdYdrNlI/T-RpRSdSGhI/AAAAAAAABBo/IEu0Jkx7snw/s343/IMG_3753.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-p_NB618-a6k/T-RpQsLSZXI/AAAAAAAABBc/Zegeha5Ct7c/s456/IMG_3743.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-TAxFF3pLh5E/T-RpQsK8mSI/AAAAAAAABBg/umpE1fR90m8/s442/IMG_3737.jpg

creatief met taart

2

Re: strand,zee en schelpen en de superleuke strandstoel

superleuk!! :Y

3

Wauw, wat een gave taart!  :thumb:
Laat de zomer maar komen!! :)
Zou graag een How to zien van de schelpjes, ben erg benieuwd hoe je die hebt gemaakt. Heb je de zitting van de stoel verstevigd met Tylose of zo?

Super gemaakt zeg!!!!!!!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

5

ik blijf dromen van een mooie zomer...en deze mooie taart helpt daar zeker bij!

6

Juliette72 schreef:

Wauw, wat een gave taart!  :thumb:
Laat de zomer maar komen!! :)
Zou graag een How to zien van de schelpjes, ben erg benieuwd hoe je die hebt gemaakt. Heb je de zitting van de stoel verstevigd met Tylose of zo?

dankjullie wel allemaal

de how to komt eraan,ben er mee bezig deze erop te krijgen.
nee ik werk niet graag met tylose in de fondant,omdat het me dan te snel breekt.gewoon fondant gebruikt en deze over een theekopje laten drogen,zodat het mooi rond werd.

creatief met taart

7

ik heb inmiddels een how to onder het juiste topic erin gezet. "schelpen gemaakt zonder mal"
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=199472

creatief met taart

8

Wow kan me haast niet voorstellen dat het allemaal eetbaar is.

Zo knap hoe sommige van jullie de meest fantastische dingen weten te maken.

[url=http://www.sylstaart.webs.com

9

wat is deze GAAFFFFFFF en die strandstoel SUPERRRRRR :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:  :thumb:
groetjes Carla

Hij is super! Net echt zand.

11

Wauw!

Wat geweldig mooi ook weer! En wat een originele dingen zie ik hier ook weer!

Happiness is not a destination. It is a way of life!

12

Oooh wat een geweldig leuke taart! en errrrgg mooi gelukt, de strandstoel! Superrrr!

...Hand over the cupcake!!! ...and no one gets hurt!!!

13

Super zeg!!!

Geweldig!

15

Hij is echt heel erg leuk, super.
Krijg zin in de zomer

16

Echt een supertaart!!!! Geweldig! Die stoel ook ! Super hoor.!!!

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

17

Echt tof!

18

Echt een hele mooi taart! Super al die details!
Krijg er direct een zomers gevoel van!!

19

Supper mooie taart!!!!!! :thumb:

20

:think:  de stoel en de parasol (?) zonder tylose???  :think:   :thumb:  :thumb:  :thumb:

hartstikke leuke en knappe taart :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Erg leuk, die stoel is ook geweldig!!!

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl

22

heb je misschien ook een how to van je strandstoel?
ben erg benieuwd? en de parasol hoe heb je die gemaakt?
wil ook graag een strand taart maken, maar alle stools zijn zo aan de prijs en als het zonder kan is het natuurlijk altijd welkom.

geweldige taart trouwens :thumb:

23

Wauw...die is gaaf geworden zeg!!
Ik houd me,net zoals Angelique467 aanbevolen voor de how-to 's van de strandstoel en de parasol. :Y  :D
Of zou je mij de template van de stoel door kunnen/willen mailen?
Ik wil nl ook een strandtaart voor mijn oudste zoontje maken deze week, om uit te delen op school.( verjaardag en laatste schooldag)
En aangezien de uitstekers idd erg duur zijn,hier mijn brutale vraag,hihihi. :o

groetjes yvon

24

Carien schreef:

:think:  de stoel en de parasol (?) zonder tylose???  :think:   :thumb:  :thumb:  :thumb:

hartstikke leuke en knappe taart :Y

ja zonder tylose...ik heb telkens problemen met scheuren als ik tylose erdoor doe,dus ik doe het gewoon niet meer.tot nog toe gaat dat prima.

heb jij daar geen problemen mee? hoe doe jij dat?

creatief met taart

25

voor de parasol heb ik een rond wit stukje fondant uitgerold en daar gekleurde puntjes opgeplakt met tyloselijm.ik heb dat los uit de hand gedaan,maar bedenk nu dat misschien het makkelijkste is als je van 2 andere kleuren een gelijk rondje uitsteekt en daar gelijke punten uitsnijd.dan passen ze precies op het witte rondje.
daarnaar heb ik dat rondje over een bol schaaltje laten drogen.(welalvast een gaatje gemaakt voor het stokje.het ging vanzelf zo gegolfd staan.de stok is een stevige sateprikker met een bolletje fondant erop laten drogen.dan als het droog is de sateprikker van boven naar beneden erdoorsteken en dan nog een klein rolletje fondant om het stokje tegen de binnenkant geplakt en dit weer op de kop laten drogen.

tja een template van de stoel....ik heb alleen dat stukje karton dat mijn man voor me heeft uitgetekend.weet niet hoe ik dat aan jullie kan laten zien.het lapje heb ik ook gewoon uit de hand gedaan.het makkelijkst zal zijn als je eerst zelf een template maakt van karton.als voorbeeld hebben wij de "jem dekchair" gebruikt,die staat in verschillende webshops.even de afbeelding vergroten en dan kan je zien hoe de vorm moet zijn voor je poten.dat teken je na(een driehoek met een lange stok eraan,zo ziet het eruit)dat karton leg je op een dik stuk fondant en snijd je uit en dan heel goed laten drogen.dan van dezelfde dikte en kleur,2 tussenlatjes maken,dezelfde breedte als het doek van de stoel.ook goed laten uitharden.verder heb ik het geheel op elkaar gelijmd met tyloselijm,en weer goed laten drogen.beschrijving van het doek staat al bovenin dit topic.

pfff....ik hoop dat jullie mijn verhaal begrijpen.ik vind het erg moeilijk uit te leggen.

creatief met taart