voor de parasol heb ik een rond wit stukje fondant uitgerold en daar gekleurde puntjes opgeplakt met tyloselijm.ik heb dat los uit de hand gedaan,maar bedenk nu dat misschien het makkelijkste is als je van 2 andere kleuren een gelijk rondje uitsteekt en daar gelijke punten uitsnijd.dan passen ze precies op het witte rondje.
daarnaar heb ik dat rondje over een bol schaaltje laten drogen.(welalvast een gaatje gemaakt voor het stokje.het ging vanzelf zo gegolfd staan.de stok is een stevige sateprikker met een bolletje fondant erop laten drogen.dan als het droog is de sateprikker van boven naar beneden erdoorsteken en dan nog een klein rolletje fondant om het stokje tegen de binnenkant geplakt en dit weer op de kop laten drogen.
tja een template van de stoel....ik heb alleen dat stukje karton dat mijn man voor me heeft uitgetekend.weet niet hoe ik dat aan jullie kan laten zien.het lapje heb ik ook gewoon uit de hand gedaan.het makkelijkst zal zijn als je eerst zelf een template maakt van karton.als voorbeeld hebben wij de "jem dekchair" gebruikt,die staat in verschillende webshops.even de afbeelding vergroten en dan kan je zien hoe de vorm moet zijn voor je poten.dat teken je na(een driehoek met een lange stok eraan,zo ziet het eruit)dat karton leg je op een dik stuk fondant en snijd je uit en dan heel goed laten drogen.dan van dezelfde dikte en kleur,2 tussenlatjes maken,dezelfde breedte als het doek van de stoel.ook goed laten uitharden.verder heb ik het geheel op elkaar gelijmd met tyloselijm,en weer goed laten drogen.beschrijving van het doek staat al bovenin dit topic.
pfff....ik hoop dat jullie mijn verhaal begrijpen.ik vind het erg moeilijk uit te leggen.
creatief met taart