1

Onderwerp: Wanneer gebruik je welk 'gereedschap'?

Hallo, hier weer zo'n leek op taartgebied.
Heb vorig jaar een workshop gevolgd en wil het nu toch ook wel eens zelf gaan doen.
Heb de echte basisdingen inmiddels wel aangeschaft maar door te googlen krijg je steeds meer ideeën en wil je het liefst alles kopen om te decoreren ;)

Inmiddels heb ik het verschil tussen molds, uitstekers, cutters ed wel door. Maar wat ik me nu afvraag is:
Wanneer kies je voor een mold of juist voor een cutter?

Happiness is not a destination. It is a way of life!

Re: Wanneer gebruik je welk 'gereedschap'?

Wanneer je dat zelf mooi vindt of niet.  ;)

Groetjes Natasja!

3

een cutter is meestal plat en een mold meestal 3D. Dus daar zit al een groot verschil. Het ligt er maar net aan wat voor effect je wilt krijgen.  heb je misschien een specifiek voorbeeld?

4

Ik ben nu nog aan het kijken wat ik van deze taart nou precies wil maken.
Dus als ik dat weet, weet ik eigenlijk pas wat voor cutters/molds ik zou 'moeten' aanschaffen ;)
Je wordt nogal hebberig als je van 0 af aan begint maar het is allemaal niet gratis natuurlijk. Vandaar dat ik dacht: "ik stel mijn vraag gewoon even".

Dat verschil van plat en 3D is wel duidelijk idd, had ik zelf kunnen bedenken :D
Gebruiken jullie beiden veel of bijvoorbeeld meer molds?
Al zie ik hier hele bouwwerken voorbij komen. Ware kunstwerken! Jullie kunnen erg goed boetseren  :thumb:

Happiness is not a destination. It is a way of life!

ik denk dat het per persoon en ook per taart verschillend is of je meer molds of cutters gebruikt. Ik gebruik over het algemeen denk ik meer cutters dan molds.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

Ik gebruik eigenlijk beiden: zowel molds als uitstekers. Ik werk voornamelijk met marsepein en dan is het vaak wat lastiger om met een uitsteker wat reliëf toe te voegen. dan moet je marsepein uitharden en dat doet marsepein nu eenmaal niet zo graag. Vandaar dat ik vaak ook wel gebruik maak van molds.

Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik meer uitstekers gebruik dan molds...is blijkbaar mijn stijl :lol: