1 Laatst bewerkt door djehr (04-01-2013 15:35)

Onderwerp: Supersnel last minute taartje

Gisteravond vertelt mijn schoonzusje dat haar moeder de verjaardagstaart voor mijn nichtje was vergeten op te halen. "Ik ga morgen wel naar de AH", zegt ze.  :/
Dat vind ik dus niet kunnen  :lol: Dus gisteren om 7 uur een biscuit in elkaar gedraaid (had alleen chocomix, en had ik nog nooit gemaakt...dus echt op hoop van zegen) taartje gevuld, afgesmeerd, bekleed en versierd. Om half 11 kon ik haar een berichtje sturen dat ze niet naar de AH hoefde  :D (had haar niets verteld).
Echt een record voor mij!! :lol:  :lol: 

Niet echt een bijzonder taartje maar wel erg lekker en ben er vanwege de last-minute-component toch wel erg trots op  :D .

Chocolade biscuit gevuld met vanille crème en bekleed met marsepein:
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/578436_500476369972318_1343006389_n.jpg

2

Re: Supersnel last minute taartje

toch nog een mooi taartje geworden!!!

3

jemig! hoe krijg je het gedaan? Warm gevuld ofzo??

hartstikke knappe, mooie en lieve prestatie :Y  :thumb:  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4 Laatst bewerkt door djehr (17-06-2012 20:18)

Biscuit ging om 19:15 uur in de oven en was om 19:50 klaar. Heb eerst alle versieringen gemaakt en de vulling. Hij was idd nog niet volledig afgekoeld maar voldoende om te vullen :D. Was erg leuk om dit voor mijn schoonzusje te doen.

5

En lekker dat ie was  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

6

dat heb je snel gedaan en hij is hartstikke mooi geworden. en hoe lief van je.

7

Ik vind het super in zo'n korte tijd....... :thumb:

8

Topprestatie onder zo' n grote druk!

9

Topprestatie onder zo' n grote druk!

10

leuk hoor!
en dat in recordtijd!!

ik vind dat rondje bovenop ook altijd zo mooi!

maare, wat ik me dan afvraag... taartje vergeten te halen?
zat er nu ergens een bakker met een taart over dan?

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

11

super gedaan in zo'n korte tijd! applause!

12

chocotoetje schreef:

leuk hoor!
en dat in recordtijd!!

ik vind dat rondje bovenop ook altijd zo mooi!

maare, wat ik me dan afvraag... taartje vergeten te halen?
zat er nu ergens een bakker met een taart over dan?

Rondje bovenop heb ik pas via het forum gescoord  :D . Had hem nog niet gebruikt maar kwam nu zeer goed van pas. Effect is inderdaad erg mooi en je hebt er dan ook weinig extra bij nodig. Ideaal dus voor zo'n spoedtaartje  :)

Haar moeder had wel de voicemail van de bakker ingesproken dus het kan zijn dat ze hem over hadden.  Hij was al wel betaald dus wat dat betreft voor de bakker geen strop. Mijn schoonzus zou maandag nog even langs de bakker gaan, maar heb eigenlijk niet meer gehoord of de taart er nog was  :think:

13

Met Djehr in de familie, kun je eigenlijk niet met een taart van AH aankomen  ;) ... Hele mooie taart en hij klinkt lekker!

14

MamaSan schreef:

Met Djehr in de familie, kun je eigenlijk niet met een taart van AH aankomen  ;) ...

:lol:  :lol: jij snapt hem  :lol:  :lol: De bakker mag ook wel hoor, maar AH is echt not done  ;)  :D

15

Mooie taart!
Dat het een snel taartje was is niet te zien.
Lief met zulke kleine hartjes :Y

:thumb:  :thumb:

Groetjes Gerien

16

djehr schreef:
MamaSan schreef:

Met Djehr in de familie, kun je eigenlijk niet met een taart van AH aankomen  ;) ...

:lol:  :lol: jij snapt hem  :lol:  :lol: De bakker mag ook wel hoor, maar AH is echt not done  ;)  :D

De bakker vind ik eigenlijk ook op het randje hoor, of je moet geen tijd hebben gehad  ;) ...

17

Nou deze bakker was echt op het randje...mijn schoonzus heeft de taart toch nog opgehaald. En wat een aanfluiting: in ongelijke lagen gesneden en het biscuit een beetje aan elkaar geplakt.  Bekleding was marsepein maar met allemaal vouwen en onderrand niet netjes afgesneden. De bedoeling was dat het een chaneltaart zou worden. Ook dat sloeg nergens op. Er was een reep icingsheet opgeplakt (wit) met in zwarte letters het woord chanel en de icing was gescheurd.  Daarnaast was hij ook helemaal niet lekker. Echt een aanfluiting.

18

djehr schreef:

Nou deze bakker was echt op het randje...mijn schoonzus heeft de taart toch nog opgehaald. En wat een aanfluiting: in ongelijke lagen gesneden en het biscuit een beetje aan elkaar geplakt.  Bekleding was marsepein maar met allemaal vouwen en onderrand niet netjes afgesneden. De bedoeling was dat het een chaneltaart zou worden. Ook dat sloeg nergens op. Er was een reep icingsheet opgeplakt (wit) met in zwarte letters het woord chanel en de icing was gescheurd.  Daarnaast was hij ook helemaal niet lekker. Echt een aanfluiting.

Aaah, wat zonde! Gelukkig dan maar dat ze op de 'echte dag' een mooie én lekkere taart hadden!

N.B. Welk rondje heb je voor bovenop gebruikt?

19

Inderdaad zonde...

De uitsteker is de JEM Round scroll frame cutter

http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -3923.html