1

Onderwerp: een keer een taart zonder marsepein

Lieve dames,

even een vraagje en hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen!
Voor een vriendin van mij wil ik een taart maken zonder marsepein.
Nu heb ik hele leuke taarten gezien met fruit en slagroom, chocolade etc. heerlijk!

Nu heb ik 2 vraagjes.
Kan je slagroom met klopfix gelijk op de biscuit smeren? aangezien er niks meer overheen gaat.

En kan ik chocolade smelten over de biscuit? Dat lijkt me namelijk wel eeen leuk idee aangezien ze gek is op chocolade.

bedankt alvast!

Eva

Carpe diem!

2

Re: een keer een taart zonder marsepein

van de chocolade weet ik het niet, maar slagroom kan echt niet. Dit word namelijk na een paar uur zo slap, waarschijnlijk zakt alles dan gewoon weer van de taart af.

groetjes, Vivian

3

slagroom vermengen met mascarpone (1:1), dat zou toch echt moeten kunnen lijkt mij. Evt met klopfix erdoor
(250 slag, 250 masc, 2 zakjes vanillesuiker, 1 zakje klopfix)

Wil je de choc dan over de slagroom doen? of eronder?
Ik doe wel eens een laagje choc in de taart; giet je de gesmolten choc over biscuit, effe uitstrijken en hard laten worden. Dit wordt dan dus wel echt hard.
Je zou ook ganache kunnen gebruiken, wordt niet echt hard.

Smakelijk :9  :9

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

je kan een biskwie vullen en afsmeren met slagroom hoor zolang als je er dan maar geen marsepein of fndant figuurtjes op wil doen

als je chocolade over je biskwie wil doen kun je de taart t beste vullen naar wens [bv slagroom en fruit] en de buitenkant heel dun bestrijken met jam

dan 200 gr slagroom verhitten van t vuur af 200 gr chocolade stukjes erdoor
de taart een beetje op een verhoging zetten
ik doe altijd een groot bord daar een blik op daar een rooster op en daar de taart op

dan giet je de lauw warme ganache er overheen, een klein beetje afstrijken met een palletmes maar niet te lang en dan eraf blijven en laten drogen

je kan dit versieren met gesmolten choc of event slagroom

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

5

coconuts schreef:

je kan een biskwie vullen en afsmeren met slagroom hoor zolang als je er dan maar geen marsepein of fndant figuurtjes op wil doen

als je chocolade over je biskwie wil doen kun je de taart t beste vullen naar wens [bv slagroom en fruit] en de buitenkant heel dun bestrijken met jam

dan 200 gr slagroom verhitten van t vuur af 200 gr chocolade stukjes erdoor
de taart een beetje op een verhoging zetten
ik doe altijd een groot bord daar een blik op daar een rooster op en daar de taart op

dan giet je de lauw warme ganache er overheen, een klein beetje afstrijken met een palletmes maar niet te lang en dan eraf blijven en laten drogen

je kan dit versieren met gesmolten choc of event slagroom

Super bedankt!
Ik heb namelijk wel eens een taart gevuld met slagroom en dat zakte er ook niet doorheen.
Dan ga ik hem gewoon heerlijk met slagroom vullen aan de zeikant chocolade stokjes..

bedankt! ;)

Carpe diem!