1

Onderwerp: na het bakken zag het er zo uit

ik was vandaag even aan het bakken geslagen voor een opdracht voor morgen en nog 1tje voor in de vriezer nu kwam deze er zo uit
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RBPVHGWG-D.jpg

gaat dit nog goedkomen als ik deze open snij en vul en dan afsmeer en dan bekleed????? is gewoon een vraag ben benieuwd hoe jullie er over denken

2

Re: na het bakken zag het er zo uit

Hoi Miranda,
Ik ben bang dat dit niet meer goed gaat komen...
De cake is wel erg,misvormt helaas.
Je kan er natuurlijk nog wel cakepops van maken!

www.Leoniestaarten.nl
Omdat er altijd wel een reden voor een taart is!

3

Is die over de rand gegaan?

Ik zou denken, als je het bovenste gedeelte eraf snijdt (daar waar precies die rand in het midden is) en dit dan wat bijsnijdt, zodat het netjes op de onderste past...
En dan elke helft nog in 2 om te vullen, dan zou het nog wel moeten lukken.
Als je afsmeert, goed met de bc of ganache de randjes opvullen en dan kan je nog een mooie strakke taart krijgen.

Je kan er anders ook een vorm uitsnijden, of een bol van maken.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

4

Misschien kun je er een topsy taart van maken ?

Christine.

5

het punt is hij hoeft maar 1 keer gevuld te worden
heb dit nog nooit zo gehad en hij is niet over de rand geweest ik haalde hem zo uit de vorm

6

ik zeg doorsnijden en dan de onderkant op de bovenkant plakken en dan het geheel omdraaien en er een bolletje van snijden, of een berg of zo......

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

ik denk dat ik ga proberen om het in repen te snijden en dan een soort van boltaartje van maken

of anders gewoon opnieuw bakken
mar kan iemand me helpen wat er mis is gegaan met bakken gebruik mix van funcakes oven(hetelucht op 180 voor 30 min) gaat bij alle taarten goed en deze ging ff de mist in

8

Er is, denk ik, lucht onder je beslag gekomen.
Heel vreemd, hoor. Heb je mss bakpapier gebruikt dat er tussen geraakt is ofzo?

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

9

Nee heb geen bakpapier gebruikt

10

haha die ziet er gek uit :D
Kwam hij goed uit de oven? Of werd hij pas zo toen je hem uit te vriezer haalde?

Lekker opeten en een nieuwe maken denk ik ;)

Enthousiaste groet, Maxime

11

Toen ik hem
Uit de vorm haalde was die al zo
Zie nog wel wat ik ermee doe mss een klein boltaartje maken ofzo met repen

12

het lijkt wel alsof de taart te hoog is of zo.
het ziet er wel gek uit  :+

waarom mag hij maar 1 x gevuld worden? bij zo'n hoog taartje wordt dat een droge hap ben ik bang.
ik vul liever 4 x dun, als 1 x wat dikker. blijft de taart ook mooier van. als ie tenminste gewoon uit de oven komt :D

ik zou een nieuwe maken!

13

Hoe dit komt geen idee, maar....

wat zet jij je oven heet zeg! Ik gebruik ook funcakemix en ik laat hem altijd op 150 graden niet-hete-lucht-stand gaar worden. Ligt aan de vorm maar voor een ronde taart meestal een minuutje of 40.

Alle ovens zijn anders hoor.... :) Maar misschien iets om over na te denken?

14

ik bak alles op 180 graden en dan wordt het in 1x super hij hoeft nooit terug

15

chantal1980 schreef:

het lijkt wel alsof de taart te hoog is of zo.
het ziet er wel gek uit  :+

waarom mag hij maar 1 x gevuld worden? bij zo'n hoog taartje wordt dat een droge hap ben ik bang.
ik vul liever 4 x dun, als 1 x wat dikker. blijft de taart ook mooier van. als ie tenminste gewoon uit de oven komt :D

ik zou een nieuwe maken!

het moest een meppertje worden voor een meisje dat 1 jaar wordt maar ik heb nog even de tijd maar was aan het bakken dus dacht ik bak die mee en dan de vriezer in
maar ik ga hem opnieuw bakken de andere word een kleine bol gewoon voor ons zelf zonde om weg te gooien