1

Onderwerp: Help ?! Boetseersel valt uit elkaar!

Hoi hoi

Gister heb ik voor het eerst geboetseerd! (Met behulp van de beschrijving van het franse mannetje uit mjam)
Was blij met het resultaat en weggezet. Toen ik de volgende morgen beneden kwam lag het hoofd eraf. Nou gewoon weer op de prikker gezet met wat water ertussen.

Maar een paar minuten later breekt een deel van het bovenlijk en het hoofd weer af ....

Nouja extra prikker erin en beetje bedekt met sjaaltje.
Maar toen ik uit school thuiskwam lagen er armpjes af hoofd is eraf (wat overigens nergens meer te bekennen is)

Ik had gewoon 2 sateprikkers in benen en door voeten. 1 cocktail prikker in de nek om het hoofd erop te zetten. Tylose in voetjes en beentjes en wat extra spaghetti om de armpjes vast te zetten.

Wie o wie weet hoe ik ervoor kan zorgen dat hij er neit vanaf valt ?!

En weet ook iemand hoe je het t shirtje netjes krijgt aan de achterkant?

Alvast bedankt iedereen :)

Smart critiques, Stupid creates

2

Re: Help ?! Boetseersel valt uit elkaar!

Tylose lijm gebruiken!

3

waar heb je mee geboetseerd? Wil nl ook nog wel eens schelen welk merk fondant je gebruikt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Tip die ik gekregen heb is om de delen apart even te laten drogen, desnoods overnacht. Zeker als het een rechtopstaand mannetje moet zijn.
En ik gebruik ook altijd Tal Tsafrir's tip uit het Groene Boekje om een dowel van boven naar onder te steken, waarmee je het ventje dan vastzet in de taart.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

5

Mirjam5 schreef:

waar heb je mee geboetseerd? Wil nl ook nog wel eens schelen welk merk fondant je gebruikt.

Niels de veye :)

6

Marie-Popo schreef:

Tip die ik gekregen heb is om de delen apart even te laten drogen, desnoods overnacht. Zeker als het een rechtopstaand mannetje moet zijn.
En ik gebruik ook altijd Tal Tsafrir's tip uit het Groene Boekje om een dowel van boven naar onder te steken, waarmee je het ventje dan vastzet in de taart.

Ok bedankt ga ik voglende keer proberen :D

7

Hoofdje kwijt? Heb je een poes? Misschien vond die je poppetje erg interessant? :-)

Verder nooit echt problemen gehad met uit elkaar vallende boetseersels, en ben ook nog maar een beginneling. Ik gebruik Tylose lijm en eigenlijk meestal maar 1 versteviging (ongekookte spaghetti door het lijfje om het hoofdje vast te zetten). Armpjes en beentjes zet ik zonder stokjes vast, gewoon met wat lijm, maar vind het inderdaad makkelijker als ze al een beetje gedroogd zijn.

Ik hoop dat je erachter komt wat er nou mis gaat!

8

We hebben een hond die alles eet wat los en vast zit dus dat zou ook de oorzaak kunnen zijn  :Y

Bedankt voor de tip ! Zal ht volgende keer eens proberen : )