1

Onderwerp: puzzelen

hoi

even een vraagje wil morgen een plaatje gaan puzzelen maar nu heb ik dit het weekend al geprobeerd met een heel simpel plaatje maar als jullie de onderdelen uitgesneden hebben laten jullie dit dan even wat uitharden of zetten jullie het plaatje gelijk in elkaar want mijn ervaring van het weekend is dat dan het model er een beetje uitgaat omdat je hem toch op moet pakken ?

graag jullie tips en adviezen

groetjes Danielle

2

Re: puzzelen

ikzelf zet het plaatje gelijk in elkaar en ga dan met een pannekoekmes aan de slag om het plaatje op de taart te krijgen...Ik maak vaak de plaatjes al veel eerder dan dat ik de taart maak dus vandaar. En ik vind het ook handig als he plaatje in ene aan elkaar kan "harden" zeg maar. Hoop dat je er wat een heb.

groetjes Nancy
Geniet van het leven zo lang je nog genieten kan.......

3

Ik zet het plaatje in elkaar en dan even in de huishoudfolie en dan in de vriezer. Dit kan voor 1 uur of langer ligt aan wanneer ik hem nodig heb. Als hij uit de vriezer komt dan kan hij zo op de taart

4

De vriezer is inderdaad de oplossing! Ik zet ze ook gelijk in elkaar , daarna heel even in de vriezer!

5

Na het uitsnijden even een paar minuten laten liggen, zodat het iets kan harden. Daarna kun je het gemakkelijk oppakken, evt. met een palletmes en ermee puzzelen. Voordeel als het nog niet helemaal is uitgehard is dat je met vinger of een tooltje nog iets kunt bijwerken.

Als het plaatje klaar is leg ik het ook in folie in de vriezer (minimaal 10 min.). Dan is alles hard en door de condens die vrijkomt bij het ontdooien plakt het plaatje zo vast op de taart, zonder dat je verder iets hoeft te gebruiken om te plakken.

Dat is toch een TAART waard!