1

Onderwerp: Nog te gebruiken of weggooien???

Ik heb afgelopen zaterdag (16/6) botercreme en botercrememix gemaakt om te gebruiken in 2 taarten. Ik had nog wat over en heb dit in de koeling gezet.
Kan ik dit morgen (21/6) nog gebruiken om nog een taart mee te vullen/afsmeren???

Hoor het graag wat jullie ervaringen zijn.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

Re: Nog te gebruiken of weggooien???

Mmmm... ik zou t niet doen. Meestal gebruik ik alleen nog botercreme als deze maximaal 3 dagen oud is, daarna niet meer.
Stel dat je klanten er ziek van worden? Dat is het laatste wat je wilt....

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

3

1 op 1 botercreme kan denk ik wel... das alleen suiker en boter... Kan niet mis gaan toch?

Groetjes
Brenda

4

gewone boter ligt toch ook langer in de koelkast :)
Volgens mij is (zeker de 1:1) bc houdbaar net zolang als de boter dat origineel was (mits gekoeld enz natuurlijk)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5 Laatst bewerkt door Carien (20-06-2012 21:15)

:o

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

volgens mij is het nog goed te gebruiken. Al deze ingrediënten zijn lang houdbaar. Maar weet het niet zeker natuurlijk. De 1:1 is zeker nog goed. Ik laat het ook altijd langer in de koelkast en geen problemen ook niet qua smaak.

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

7

Op de verpakking die ik gebruik voor de mix staat dat het een week houdbaar is in de koelkast. Moet dus nog te doen zijn. Zolang de taart niet ook nog enkele dagen de koelkast ingaat.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

8

ik zou t niet doen loop geen onnodig risico
beter voor een paar euro weggooien dan dat mensen er ziek van worden [al zal dat nu ook wel weer meevallen]
volgende keer direct in vriezer doen dag van te voren uithalen en in koeling laten dooien dan kun je t wel gebruiken

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

De ingrediënten zijn wel houdbaar, maar onder bepaalde atmosfeer verpakt. Tijdens het  bereiden wordt het toch aangeraakt, dus lijkt mij de houdbaarheid niet echt lang. Ik zou het weggooien, zo kostbaar is het niet. Je gezondheid wel.

10

Ik heb het bewust niet in de vriezer gedaan, omdat de taart gedecoreerd en al in de vriezer moet. Dus dan zou ik eerst de BC moeten ontdooien dan vervolgens met taart en al weer invriezen.

Maar ik heb al een oplossing. Ik doe de mix weg en gebruik alleen de botercrem 1:1. Hiervan geloof ik wel dat het nog goed is.

Bedankt voor het meedenken.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.