1

Onderwerp: Hoeveel ganache

Heb je nodig om een taartje van 15cm en 9cm hoog (ongevuld) af te smeren.
Ik heb nu 300g in totaal genomen, maar dat lijkt zo weinig.

2

Re: Hoeveel ganache

Dat moet zeker genoeg zijn. Met 300g smeer ik eentje van 25cm af. Ganache kan je heel goed in de vriezer bewaren dus teveel kan nooit kwaad ;)

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

3

Marie-Popo schreef:

Dat moet zeker genoeg zijn. Met 300g smeer ik eentje van 25cm af. Ganache kan je heel goed in de vriezer bewaren dus teveel kan nooit kwaad ;)

Zeker waar, ik heb gisteren een bakje uit de vriezer gehaald, laten dooien en even flink omroeren en toen heb ik er een taartje mee afgesmeerd, want gieten kan dan niet meer of je moet het weer verwarmen maar weet niet of dat zou kunnen, van de rest heb ik toeven gespoten.

Christine.

4

keukentje schreef:
Marie-Popo schreef:

Zeker waar, ik heb gisteren een bakje uit de vriezer gehaald, laten dooien en even flink omroeren en toen heb ik er een taartje mee afgesmeerd, want gieten kan dan niet meer of je moet het weer verwarmen maar weet niet of dat zou kunnen, van de rest heb ik toeven gespoten.

je kan dat zeker weer opwarmen - doe ik altijd, in de magnetron, 30sec per keer op half vermogen.
Maar ik giet mijn ganache niet, ik gebruik altijd ganache om af te smeren.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com