1

Onderwerp: topsy turfy bakken/snijden

hai dames,

Ondanks dat ik niet zo een fan van de topsy's ben.. ik vind de vorm echter wel een uitdaging, ben ik van plan er 1 voor mn verjaardag te gaan maken.
Ik ben op t forum een aantal manieren tegengekomen.
de how to van TomPoes  ( scheve taart) , zij snijft hem in lagen en stapelt dan weer.
een how to van iemand anders, zij bakt ze scheef in de oven dmv een schaaltje waar de bakvorm op leunt
How to's op google waarbij er, zo ongeveer, in de onderste gestapelt wordt.

Wat vinden jullie de makkelijkste manier enne...waarom??? Aangezien ik hem zaterdag af moet hebben heb ik niet veel experimenteer tijd grin.. dus ga wel voor de makkelijkste manier vermoed ik zo ;)

Alvast bedankt voor t meedenken

groetjes :)

2

Re: topsy turfy bakken/snijden

ik doe de bovenste manier, vind ik zelf het makkelijkst.
met een groot broodmes snij ik de taart dan in schuine lagen, en dan wat draaien zodat je een scheve taart hebt.

3

die leek mij ook t makkelijkste hoor.

Stapel jij de lagen dan ook met een doorboord kartonnentje ..zodat er een langere douwel in zit tegen t schuiven.. of plak je t gewoon goed vast met RI?

4

RI gebruik ik echt nooit. Ik stapel net zoals bij een gewone stapeltaart.
Meestal (nou ja, die 3 keer  :lol:  ) doe ik een rechte onderste taart. en de taartjes erbovenop maak ik dan scheef. Of de onderste een klein beetje scheef.
Kartonnetjes gewoon tussen de taarten, idd eerst een gat erin zodat er 1 lange dowel doorheen kan. Voor de rest een paar kleintjes in de onderste en middelste taart zodat het niet inzakt.

5

hmzz.. ik heb nooit een lange dowel er tussen gedaan als ik stapelde. Misschien mzzl dat t altijd goed gegaan is grin.

Dan gaan we dat maar eens proberen voor t eerst.. stapelen met een mega douwel  :D

Thanx voor t meedenken :)