1

Onderwerp: Help. Afsmeren met???

Hoi,

Ik wil binnenkort een taart maken voor mijn schoonvader. Hij lust alleen vullingen van aardbeien. Dus ik dacht aan aardbeien- kwark en bavarois (of hoe je het ook mag schrijven). Maar ik weet dus niet zo heel goed waar ik het mee moet afsmeren, want ik wil het wel bekleden met fondant.

Iemand een idee???

Groetjes,

Cleo

Groetjes, Cleo
Een beginneling. Die hier veel hoopt te leren.

2

Re: Help. Afsmeren met???

Heel dun met botercreme 1 op 1, dat merkt bijna niemand, en anders met wat aardbei-smaakstof erdoor.

Tieneke

3

Oke dankjewel. Alleen nog ff 1 vraagie wat wordt er bedoeld met 1 op1 botercreme?

Groetjes, Cleo

evenveel boter als poedersuiker

Ik zing mijn eigen wijsje!

Met 1 op 1 bedoelen ze gelijke delen... dus bijvoorbeeld 100gram poedersuiker + 100gram roomboter.

En inderdaad, als je heel dun afsmeerd met botercreme dat zie en proef je echt niet... Het is dan puur om je marsepein/fondant te laten plakken.

Je kunt ook gewoon botercrememix van funcakes gebruiken hoor.

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

Vergeet je niet om met die vulling ook even een dijkje te spuiten zodat het niet uitloopt :)

7 Laatst bewerkt door Mammavanvijf (21-06-2012 17:04)

Botercreme 1 op 1 en dan een paar scheppen aardbeienjam/compote erdoor mixen. Heerlijk!!!

Naast aardbeienkwark of aardbeienvlaaivulling kun je ook simpel slagroom met stukjes aardbeien doen.

8 Laatst bewerkt door anja66 (22-06-2012 07:26)

Mammavanvijf schreef:

Botercreme 1 op 1 en dan een paar scheppen aardbeienjam/compote erdoor mixen. Heerlijk!!!

Naast aardbeienkwark of aardbeienvlaaivulling kun je ook simpel slagroom met stukjes aardbeien doen.

Als je er jam doorheen gaat mixen,ik heb hier ergens gelezen dat je dan geen Hero  jam moet gebruiken. Het schijnt dat de botercreme gaat schiften door bepaalde conserveringsmiddelen in deze jam.

anja66 schreef:
Mammavanvijf schreef:

Als je er jam doorheen gaat mixen,ik heb hier ergens gelezen dat je dan geen Hero  jam moet gebruiken. Het schijnt dat de botercreme gaat schiften door bepaalde conserveringsmiddelen in deze jam.

Ik doe aardbeiencompote van de Aldi erdoor... geen klontjes of schiften... wel lekker.

10

Of aardbeienpudding poeder. Beetje minder poedersuiker gebruiken en dan aanvullen met puddingpoeder.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

Ik heb trouwens ook wel eens met witte chocoladepasta afgemeerd omdat iemand niks van botercreme moest hebben.
Is ook kei lekker maar je krijgt niet zo'n strakke taart als met botercreme..

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

12

En ik zweer bij ganache.
Met zo een vulling gebruik ik ganache van witte chocolade - ook een heel dun laagje. Je proeft het bijna niet, maar het geeft wel een strak resultaat.

De reden is dat ik boter niet zo lekker vind, en ik vind het ook niet bij alle vullingen passen.

Afhankelijk van de vulling kan je dus witte of melk of pure chocolade ganache gebruiken.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

13

Ik weet wat het gaat worden.

Ik ga hem afsmeren met botercrème op basis van witte ganace. Hopelijk proeft hij het niet  ;)  Zoja, dan is het pech hebben  :P

Het moet ook gewoon lekker blijven. En witte chocolade en aarbeien.... Hmmmmmm

Groetjes, Cleo