1

Onderwerp: cakepops lukken perfect, maar deco niet :(

Cakepops lukken super! Echt prachtige balletjes en ze zijn heerlijk! Dit x gemaakt van cupcakes mix.
Gewoon zoals bedoeling is, 15min in vriezer voordat ik ze aan stokje bevestigd. lukt allemaal prima, ik laat ze dan in koelkast vast worden, ook 15min.. en dan decoreren. heb dit met icing gedaan. maar icing werd te dun, dit dikker gemaakt met poedersuiker zodat het een stevig mengsel werd.
dit af en toe gedoopt, maar werkelijke ramp. de stokjes raken los.. en mengel druipt er af.
ligt het nou aan de icing?
wie heeft tips voor een volgende keer? waar bekleden/decoreren jullie je cakepops mee af?

2

Re: cakepops lukken perfect, maar deco niet :(

Tap je de overtollige icing (of chocola) eraf voordat je 'm neerzet? Het lijkt erop dat of de icing te "zwaar" is. Heb ik soms ook, als ik de candy melts niet dun genoeg kan krijgen, dan "trekt" de chocola de pop zo van het stokje.

Ik heb mijn melts liever dunner en dan een dubbele coating doen dan te dik.

Ik zou gewoon Candy Melts gebruiken (in allerlei kleuren verkrijgbaar) of gesmolten chocola.

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

3

glazuur kan het ook mee, of gesmolten chocolade maakt niet uit wat, als je het maar goed laat uitlekken

4

van de week maar weer eens proberen en dan met chocolade of candy melts. we zullen zien :D

5

Ik vind de candy melts echt verschrikkelijk werken. Is veels te dik, moet je verdunnen, dan weer te dun enz.
Ik gebruik t liefst chocolade, dat werkt perfect.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6KAC8NUW.jpg

Groetjes Yvon

6

Ik stop de stokjes er altijd al in en stop ze dan even in de vriezer... op die manier vriezen de stokjes eigenlijk vast aan de stokjes en vallen de balletjes er niet zo snel af.

Je kan ook best telkens maar een paar pops tegelijk uit de vriezer/ijskast halen want het decoreren duurt wel even en dan worden de balletjes die moeten wachten terug te zacht waardoor ze weer van hun stokjes vallen.

groetjes
Karen

7

ik heb inmiddels online de melts van babycakes besteld omdat ik die van wilton ook niet te doen vond. En moet zeggen, de dames die er hier enthousiast over waren hebben niets teveel gezegd!
Heerlijk dun en dekt ook nog eens goed. En zuinig in gebruik. Heb ff voor en na gewogen. Na 8 pops had ik 50 gram verbruikt, dat komt dan op zo'n 60 pops die je per zakje van 400 gr kan bedekken. Niet slecht! Bij die van wilton was het zo op omdat het er superdik om heen ging.

Heb 4 zakken besteld waaronder ook roze en chocolade en gewoon wit. Wel verzendkosten betaald uiteraard, maar vind dat het wel waard met dit resultaat! En lekker zuinig he.

8

mooie tips! Morgen wilde ik bij Cook en Co in Groningen candy melts halen.. ook maar even bij AH goede chocolade.
wil dat als bedankje doen volgende week :).. van het weekend maar even weer oefenen met een halve pak en dan woensdag het echte werk