1

Onderwerp: Schilderen met kleurstof

Ik heb een vraagje waarschijnlijk doe ik iets niet goed ofzo!

Ik heb van de week geschilderd met kleurstof (en drupje alcohol), gedeelte ging goed maar gedeelte ook niet.
De huidskleur die ik heb, wilton ivory, die word zowat bruin met schilderen. Terwijl als ik het gebruik om marsepein te kleuren word het wel de juiste kleur.
Ditzelfde geldt voor de kleur violet, deze word zowat zwart ipv paars.
De roze word heeeel donker roze... wat doe ik fout? hoe krijg ik ook lichte tinten

2

Re: Schilderen met kleurstof

ik zou zeggen een grotere verdunning.... Met bepaalde kleuren moet je zuinig zijn met andere kleuren zoals rood juist weer ruim.

3

Ik denk dat het probleem ligt in het feit dat je schildert met de verkeerde verf....

De kleurstoffen van o.a. Wilton die worden gebruikt om fondant en marsepein te kleuren, zijn niet geschikt om mee te schilderen.
Ze krijgen een andere kleur, blijven plakkerig....enfin; niet mee schilderen.

Waar je aardig mee kunt schilderen zijn de dustpoeders, maar je moet het water (of als je dat wilt, de alcohol) druppel voor druppel toevoegen en eerst doorroeren voordat je de volgende druppel toevoegt.

Ook kun je heel goed schilderen met de edible paint van Squires Kitchen, die je alleen kunt verdunnen met water.

Ik hoop dat je er iets mee kunt, want schilderen op fondant is zoooooo leuk!!! ;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

4

Ik had het hier van het forum begrepen dat dat kon

5

Je bent natuurlijk vrij om te kiezen wat je wilt.. :Y  ;)

6

ik gebruik voor het schilderen ook gewoon de kleurstoffen waar ik de marsepein mee kleur, maar idd... met veel waer, je moet het heel erg verdunnen voor de juiste kleur.

succes! :)

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

7

Die edible paint van Squires Kitchen heb ik winkels nog nooit gezien? zijn die alleen online te krijgen?

8

Voor zover ik weet kun je die alleen bij Ellen's Creative Cakes in Dronten kopen. Werkt als plakaatverf; erg makkelijk.

9

Met deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/kleu … 1_318.html gaat het ook goed.

10

Karin09 schreef:

Met deze: http://www.deleukstetaartenshop.nl/kleu … 1_318.html gaat het ook goed.

Hé.....die zijn nieuw voor mij!
Bedankt voor de link Karin!!

11

Je hoeft het alleen maar te verdunnen! Dan gaat het prima, als het goed is.

Taaaaaarttt! Ik ben dol op taart!

12

Ik gebruik de wilton kleurstofjes voor fondant om te verven, ik vond het in het begin te veel gedoe met die alcohol en gebruik ze zo puur,
de kleuren zijn dan heel fel en helder, enkel blinkt het dan een klein beetje, ik had eerst al een set van die gekocht en vond het zonde on die poeders dan nog te kopen

is waarschijnlijk niet de juiste manier maar werkt wel bij mij

13

Kan je niet wit mengen met die wilton ivory bijvoorbeeld, wordt hij dan niet ook lichter..?
Ik wil het ook zo graag een keer doen...verven...

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

14

Ik haalde altijd kleurstoffen bij een toko vandaan, daar kon ik goed mee schilderen, hoefde ook niet verdund te worden. Alleen als het lichter moest, een beetje voorgekookt water erbij.

15

Karin09 schreef:

Grappig, heb ik net mee geschilderd, gaat erg leuk en de kleur is precies zoals het moet zijn... Ik gebruik het trouwens onverdund, ik weet niet of dat ook de bedoeling is. (Drupt in ieder geval niet.) :D