Onderwerp: Eerste (lange!!!) parade
Ik ben nu iets van 2 jaar bezig met taarten bakken, maar vandaag pas mijn eerste posts
. Daardoor wordt het een wat lange parade.
Eerste taarten voor anderen buiten eigen gezin (gelukkig vonden ze het lekker
)
Rumrozijnen taart:
Limoenbavarois/viervruchtenjam boltaart (gelukkig heb ik tegenwoordig wat meer handigheid in het gladstrijken van de marsepein):
Verjaardagstaarten voor mijn dochter die 2 werd:
Boots-taart voor kinderbezoek in de ochtend
Dora-taart voor familiebezoek in de middag
Taart voor mijn collega's na mijn zwangerschapsverlof (gelijk aan schilderij dat ik voor Niek's kamer had gemaakt)
Taart voor mijn eigen verjaardag. Bloemen te laat gemaakt waardoor ze te slap waren.
Klein taartje voor eigen gebruik (5 jaar getrouwd) om de openvouw techniek uit te proberen. Helaas was de marsepein aan de oude kant/niet goed doorgekneed waardoor hij scheurde.
Modderbadje voor mijn man. Boetseren lukte niet zo goed helaas... heb ondertussen veel tips op forum gelezen en ga het binnenkort nog eens proberen.
Eerste verjaardagstaart voor Niek. Omdat ik vond dat hij toch een beetje in de slagroom moest kunnen grijpen
een combinatie van traditionele slagroomtaart / marsepein taart gemaakt. Met bijbehorende cupcakes

Verjaardagstaart voor mijn dochter's 3e verjaardag - weekend voor haar verjaardag:
Op haar verjaardag tijdens een weekendje weg (moest dus in een cake-doos passen
):
Kraamcadeautje voor Diede, nagemaakt van het geboortekaartje:
Mijn eerste bestelling! Op verzoek van de ouders een rood-wit gestreepte piratentaart met Piet Piraat. Een haai zou ook leuk zijn. De haai luktte helaas niet, dus werden het dolfijnen en nog wat ander onderwater gezelschap. Was erg blij met het eindresultaat, al is het wat druk:

En tot slot een snelle koe-taart van afgelopen weekend van de overblijfselen van mijn eerste 3D taart (Chuck, zie http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … id=199193)

Ik zal ook nog wat stapeltaarten posten in de betreffende rubriek.
Feedback/opmerkingen/suggesties welkom!