Onderwerp: Ervaring met stevia
Hallo allemaal,
na wat zoeken op het forum vind ik wel wat dingen over stevia maar niet over mijn vraag hierover, dus toch een nieuw onderwerp.
Ik ben aan het experimenteren met stevia omdat ik suikervrij en liefst ook diabetes-geschikt wil kunnen bakken. Ik gebruik nu 'zoetpoeder' van het merk SteviJa. Op zich werkt dit best aardig, het wordt zeker zoet genoeg, de structuur laat af en toe te wensen over maar daar kan ik wel omheen werken. Maar niet om de bittere bijsmaak/nasmaak die de stevia lijkt achter te laten. Ik proef die tot nu toe in alles wat ik ermee maak, en dat maakt toch echt dat ik de baksels niet lekker vind.
Ik begreep dat er mensen zijn hier die wel graag stevia gebruiken, dus mijn vraag is: wat voor ervaringen hebben jullie hiermee? welke stevia gebruiken jullie (wat voor vorm/merk)?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Eva
(PS: ik hou niet zo van chemische dingen in mijn eten, dus ook liever geen chemische zoetstoffen. Vandaar dat ik blij was met het bestaan van stevia als natuurlijke zoetstof. nu nog een manier vinden om er lekkere dingen mee te bakken...)