1

Onderwerp: aardbeien botercreme van Rudolph

Nu heb ik (hoop ik) een lekker recept van Rudolph gevonden, namelijk aardbeien botercreme
Maar kan je daarmee de taart ook afsmeren? Of zou dit toch te nat zijn? Iemand ervaringen hiermee?

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

2

Re: aardbeien botercreme van Rudolph

Ik weet niet wat er in het recept komt, maar als ik het alleen zo lees, denk ik dat het te nat word en dat het meer om te vullen is.
Staat het niet bij het recept waar het voor geschikt is?

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

Het is het recept van de aardbeien miserable.
Hij doet het tussen een biscuit en maakt het geheel mooi met aardbeien.
Nu wil ik dus een laag van deze creme tussen mijn biscuit (ander recept dan van Rudolph want ik hou niet van amandel) en een laag verse aardbeien. Vervolgens weer laag biscuit, dan afsmeren met deze creme en bekleden met marsepein/fondant.
Het recept:

Aardbeien-botercrème

250 ml aardbeiensap
    75 g suiker
    2 eidooiers
    1 el bloem
    250 g boter
    60 g poedersuiker

Breng voor de banketbakkersroom, in een pan, het aardbeiensap en de helft van de suiker aan de kook. Roer in een kom de eidooiers met de rest van de suiker los en roer de bloem erdoor. Meng een scheutje sap door het eimengsel, schenk terug in de pan en roer goed door. Breng de banketbakkersroom aan de kook en gaar op laag vuur circa 3 minuten. Laat de banketbakkersroom afgedekt met plasticfolie afkoelen. Roer de boter luchtig met de poedersuiker en meng de banketbakkersroom erdoor.

Dus met dank aan Rudolph!

4

Rudolph heeft ook een ander recept met aardbei:
200 gr boter
200 gr poedersuiker
200 gr roomkaas
2 eetlepels aardeienjam

Is bedoeld als toef op een cupcake, maar volgens mij ook geschikt om af te smeren.......

Hoi Desiree,
Dank je voor je reactie! Dat klinkt ook wel erg lekker!
Maar heb die andere botercreme al klaar en in de vriezer liggen. De combinatie durf ik dan weer niet aan. Of zou dat wel lekker zijn met bovenstaand recept en verse aardbeien?