1 Laatst bewerkt door Sientje72 (18-06-2012 10:16)

Onderwerp: Simpel taartje voor mn zoontje

Voor de verjaardag van mijn zoontje een taart gemaakt. Vrij simpel maar wel leuk. Het was de bedoeling dat de bovenkant niet wit maar rood zou worden zoals het hoort met een cars taart.... Maar op de zondag kwam ik erachter dat ik geen rood meer in huis had! Hoe erg!

Maar goed, zo kan het ook.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BD6GHOVE-D.jpg

Oh, en de auto is een echte auto... Boetseren lukt me helaas nog niet. Ik moet nog een cursus boetseren gaan volgen.  :o

2

Re: Simpel taartje voor mn zoontje

ziet er mooi uit, en wat had je voor vulling?

En dat boetseren, tja dat moet je maar kunnen, heb het zelf weleens geprobeerd, maar zoveel geduld heb ik nou ook weer niet :P
En ik vind het niet lekker als je zo'n stuk fondant moet opeten, want dat heb je dan wel als je iets mooi's boetseerd

3

Gewone bisquit met botercreme/vanillesmaak en aardbeienvlaaifruit. Simpel, maar erg lekker.

En dat is ook weer waar ja, ik moet er ook niet aan denken om zo'n stuk fondant op te moeten eten...  :x

4

het is wel heel mooi, dat sommige heel goed/mooi kunnen boetseren, maarja waar laat je dat stuk als niemand het wil opeten???

Ik vind maak zelf taarten zonder iets te boetseren, en vind dat ook wel prima :)

5

oja, ik bedenk ook weleens op het laatst dat ik net die kleur waar ik de gehele taart mee wil doen, of niet genoeg of er niet meer is :o

Je bent zeker wel ff druk geweest met de zijkant :9

6

De zijkant viel mee hoor. Ik heb een malletje (patchwork) waarmee je in de zijkant van de taart de vierkantjes kan drukken voor het patroon (goeie afstand enzo) en met diezelfde mal druk je in 1 x 12 vierkantjes uit. Dus gaat best snel.

7

Mooie taart zeg. Ik ben laatst heel lang bezig geweest met die zijkant, dus ben reuze nieuwsgierig welk malletje jij hebt gebruikt.....

8

Dit malletje heb ik gebruikt. Werkt erg makkelijk. Je hebt er nog een aantal vierkantjes bij waarmee je een patroontje in het vierkantje kan zetten, maar dat heb ik bij deze taart niet gedaan. Wel bij de barbietaart die ik ook vanmorgen erop heb gezet.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/-p-2090.html

9

Ik vind hem heel mooi geworden !!

Beginneling :)

10

ok, ik heb alleen maar een vierkant uitstekertje. Dit is wel makkelijker, maar zo vaak gebruik ik hem niet.

Ik ben benieuwd naar de barbietaart ff zoeke