1 Laatst bewerkt door VDL26 (17-06-2012 11:17)

Onderwerp: wat is er misgegaan???

nou ja, de titel zegt het dus al: ik was een witte chocolade cake aan het bakken en toen ik hem net uit de oven haalde zag het er zo uit:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BOPKSPKE-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y8XAEK3O-D.jpg

en ik heb echt geen idee wat ermee gebeurt is: hij heeft uiteindelijk een half uur minder in de oven gestaan dan wat het recept zei...
hebben jullie enig idee?

(de bedoeling was dat ik hiermee een taart ging bakken... ik maak morgen wel een "gewone" biscuit cake  :lol:)

groetjes, Vivian

2

Re: wat is er misgegaan???

Nou het ziet eruit alsof een reuze hond z'n pootafdruk heeft achtergelaten :lol:

Sorry, flauw. Misschien stond je oven te heet?

Groetjes,
Marieke

3

ja, zo iets zei mijn zus ook al, dus ik: "Nullah (mijn hond), wat heb nou weer gedaan dan?"

ja, dat denk ik ook. maar waarom is hij zo laag? ik heb het recept helemaal (oke, ik had iets te weinig en iets ander suiker  O-)) gevolgd, en dan krijg je dit :rolleyes: heel fijn. dat boek probeer ik dus ook niet meer zo snel uit!

groetjes, Vivian

Het lijkt alsof niet alles homogeen gemengd was... Voor zover ik dat op mijn telefoon kan zien :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

5 Laatst bewerkt door VDL26 (17-06-2012 11:27)

daar heb je gelijk in :o. ik moest het namelijk helemaal zelf met een pollepel (!!!) mixen, dus na een kwartier was ik het helemaal zat. ik gebruik veel liever mijn kitchen aid! en dus zaten er nog een paar klontjes in :/

groetjes, Vivian

6

Tsja.. Lastig. Waarom heb je je KA niet gebruikt? :)

Groetjes,
Marieke

7 Laatst bewerkt door VDL26 (17-06-2012 11:35)

omdat het zo in het recept stond  :/
en nou ben ik zeer getalenteerd in recepten verpesten, dus volg ik al een paar jaar braaf alle recepten die ik voor mn neus heb, vooral bij iets wat ik voor het 1st maak.

de cake nu nog maar een kwartiertje in de oven gezet, 160 graden. veel slechter dan het was kan het toch niet worden. hij was ook nog niet helemaal gaar, dus als het beter word kan het iig nog gewoon zo opgegeten worden. anders is het zo zonde!

groetjes, Vivian

8

Ook ik heb een mislukte taart. Zo balen. De taart zag er gisteren nog fantastisch uit. Bavarois erin. Vanmorgen geef ik de taart als cadeautje aan mijn vader blijkt bij openen de taart ingezakt en lekt het marsepein. Niet in de vriezer gedaan maar buiten de koelkast gelaten. Waar ging het mis? Zo ontzettend balen!

9

Bavarois moet wel in de koeling volgens mij hoor...
En heb je een dijkje gespoten?? Zo te horen is je marsepein gesmolten... Balen Joh...
Hoop wel dat t niets afdeed aan de smaak

10

Hoi dank voor je reactie. Ik ben nog maar heel kort geleden begonnen met taarten maken en vraag me af wat je bedoeld met een dijkje? Of het iets af doet aan de smaak weet ik nog niet. We gaan hem straks proberen als de familie compleet is.

11

Dijkje is een randje van botercreme wat je opspuit, als een soort buffer tussen je vulling en je marsepein

12

erica31 schreef:

Hoi dank voor je reactie. Ik ben nog maar heel kort geleden begonnen met taarten maken en vraag me af wat je bedoeld met een dijkje? Of het iets af doet aan de smaak weet ik nog niet. We gaan hem straks proberen als de familie compleet is.

kijk eens in dit topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=169809
dan wordt veel duidelijk  ;)

13

Ik lees net je andere topic en het zou zo maar kunnen dat de suiker wel de boosdoener is  :s

14

toch wel? nou, dan ga ik in het vervolg wel braaf de juiste suiker gebruiken  :D

bedankt voor al jullie reacties! en erica, waarschijnlijk is ie nog hartstikke lekker hoor :)

groetjes, Vivian

15

Dank voor de tip. Ik heb net de tips gelezen. Dank je wel Desiree

16

erica31 schreef:

Ook ik heb een mislukte taart. Zo balen. De taart zag er gisteren nog fantastisch uit. Bavarois erin. Vanmorgen geef ik de taart als cadeautje aan mijn vader blijkt bij openen de taart ingezakt en lekt het marsepein. Niet in de vriezer gedaan maar buiten de koelkast gelaten. Waar ging het mis? Zo ontzettend balen!

Bavarois maak je met slagroom en slagroom buiten de koelkast bewaren... dat kan niet :nooo 
Was de taart nog eetbaar dan :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

17

gelukkig wel. Iedereen was enthousiast. In maart was ik met mijn moeder naar een winkeltje met allerlei bakspullen. Mijn nicht had deze net geopend. Mijn tante staat in de winkel en mijn moeder vond dat ik het winkeltje echt even moest zien. Uit nieuwsgierigheid idd even meegegaan. Mijn tante vroeg of het niets voor mij was. IK riep toen nog heel hard dat ik nooit bak en dit nooit zou gaan doen. Een week later liep ik de winkel daar weer in en met een berg bakspullen er weer uit. En nu dus enthousiast aan het taarten maken. De volgende verjaardagsbestelling is binnen ondanks de mislukking en voor de volgende keer dus in de koelkast!!!!