1

Onderwerp: spoedvraagje: botercrème onder icing?

ik heb een vraagje, ik heb gezocht met de zoekfunctie maar niet gevonden (misschien zoek ik verkeerd natuurlijk ;-)).
Ik wil een koekiemonster taart maken, met van die haren van icing zeg maar. Maar nu vraag ik me af, smeer ik de taart dan af met botercrème en ga ik daar overheen de haren maken of doe ik het direct op de taart (dus zonder de botercrème)?
het "probleem" met het laatste is dat het gaat om een 30 cm taart die met een heatingcore is gebakken en er dus een gat in zit waar dan dat stukje van de heatingcore weer ingaat maar dat zie je wel als je het niet afsmeerd.
Dus dames, kan ik afsmeren en dan icing doen of smelt de icing dan weg?

super bedankt alvast.

Ik heb geen enkel probleem dat niet kan worden opgelost met chocola

2

Re: spoedvraagje: botercrème onder icing?

meestal abricoteer  je de taart voordat je met icing aan de gang gaat

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3 Laatst bewerkt door taartjejansen (16-06-2012 15:21)

Ik zou mijn botercreme blauw kleuren dan kun je het gat toch vullen en hoef je geen icing aan te maken. Is ook veel lekkerder om te eten vind ik zelf omdat je er nog een smaakje aan kunt geven. Ben zelf niet zo'n fan van icing zowel royal als amerikaanse. Stevige botercreme is ook prima in "haren" te spuiten en blijft mooi staan. Succes!

Groetjes Petra

inmiddels staat de taart in de koelkast even (hopelijk) te drogen. Abrikozenjam gedaan (eerst gekookt en beetje water erbij en inkoken) en het is dramatisch verlopen. De icing smelt namelijk van de jam, echt super goor, loopt naar beneden etc. Hopelijk droogt hij nu op en kan ik er dan nog een paar lagen op doen. Deze mensen wilde persé icing dus vandaar dat ik geen botercrème of kokos heb gebruikt. Even afwachten hoe dit gaat lopen dus ;-). Op de cupcakes is het prima gegaan en daar zit niets onder dus voortaan gewoon op de taart zonder iets eronder.

Wat een gedoe als je het wiel uit moet vinden.......sterkte en succes ermee!

Groetjes Petra

6

Gewoon afsmeren met creme eronder geen probleem...

7

ik heb dat nog nooit gehad, dat icing smelt van de jam. Goed inkoken idd, dan zeven, dan als ie beetje lauw is op de taart smeren en dan een uur of wat wachten. icing erop en klaar. Vreemd  :think:
Ik hoop dat je taart nog goed gekomen is

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

het is redelijk goedgekomen hoor. We hebben het laten drogen en toen nog een batch icing gemaakt die veel stijver was (eigenlijk iets te stijf om te verwerken maar ondanks de kramp in de handen is het gelukt) en die eroverheen en plekken gerepareerd, nieuwe mond erop en klaar. Hij staat nu in de koelkast en er staan ook nog 6 cupcakes en een meppertje met bert en ernie erop klaar om zo weg te brengen. Hopen dat hij bevalt.
Super bedankt allemaal!