1

Onderwerp: Wij proberen ook!

Hallo allen,

wat een fijn forum! ik ben (samen met mijn moeder) van plan om taarten te maken en decoreren. de laatste 4 verjaardag van mijn (2) kindjes heb ik ze besteld en ze waren prachtig! en lekker! ik hoop dat, na veel oefenen, mijn taarten er iets of wat op gaan lijken :)

Wij zijn ons nu dus vollop aan het inlezen in de hoop dat als we straks onze bakvorm erbij halen we weten wat we moeten doen :)

we gaan zondag eerst bij een vriendin eens mee kijken. onze eerste spullen moeten nog besteld worden, en dan kunnen we volgende weekend zelf aan de slag!

heeft er iemand tips, waar eerst mee te beginnen. iets makkelijks!
welke uitstekers leuk zijn om te hebben?
ook hebben we via youtube al wel wat filmpjes bekeken, hoe je bijvoorbeeld de taart moet bekleden enzo...

je zal ons hier dus vast nog wel voorbij zien komen, hopelijk met foto's van hele mooie taarten :D

Dromen komen niet zomaar uit, dromen moet je waarmaken!
<3 Jamie & Eline <3

Re: Wij proberen ook!

Op veel sites vind je spullen voor beginner, maar een goede bakvorm, smoother, taartkartons, roller, paar uitdrukkertjes bloemetjes van pme kan je heel veel mee en zijn erg leuk, paar tooltjes. een beetje van dat soort dingetjes zijn handig als je begint.

heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

groetjes lotte

ps. het is misschien handig je plaats er bij te zetten, misschien zijn er wel mede forumleden die dicht bij je wonen waar je een keer iets mee kunt afspreken

www.caketolove.nl
Voor verjaardagen, traktaties of gewoon lekker!

3

Hoi lotte, bedankt voor je berichtje! ik zal mijn profiel zo een beetje uitbreiden en aanvullen!

die taartkartons? waar heb je die voor nodig? de taarten die ik altijd besteld hebben waren stapeltaarten en daar zat wel altijd een karton tussen de niveaus, maar wij willen, om mee te starten, toch even beginnen met een gewone ronde taart zonder niveaus :)

ik dacht idd aan een bakvorm, smoother en taartsnijder en een paar uitdrukkers.
en dan alle benodigdheden voor de taart en vulling natuurlijk :) gelukkig krijg ik hulp van mijn moedertje haha :)

Dromen komen niet zomaar uit, dromen moet je waarmaken!
<3 Jamie & Eline <3

een taartkarton daar zet je de taart op het is gewoon een dun kartonnetje. als je dat niet doet kan je de taart niet verplaatsen of je moet hem op een dienblad zetten maar dat is natuurlijk minder mooi. ook kan je een taartkarton op maat knippen dus als hij nog iets onder de taart vandaan komt kan je dat er zo afknippen. een cakelifter van wilton is ook handig. hiermee deze doe je zo onder het taarkarton en hierdoor kan je de taart zo verplaatsen, zo hoef je de taart zelf niet aan te raken.

www.caketolove.nl
Voor verjaardagen, traktaties of gewoon lekker!