1

Onderwerp: Fondant van regalice.....help,ik kan er niks mee :-(

Ben druk bezig met de voorbereidingen voor een flinke lading geboorte cupcakes.
Maar nu heb ik fondant van regalice (babyblue),prachtige kleur,
maar het plakt als een gek het blijft echt overal aan vastplakken ...zelf aan bakpapier :(
Heb het nu in stukken verdeeld en wat plat gedrukt zodat het iets kan drogen om vervolgens nog een poging te wagen om er versieringen voor de cupcakes van te maken.

Mijn vraag is : wat kan ik nog meer doen om de fondant zo te krijgen dat je er wat mee kunt???

2

Re: Fondant van regalice.....help,ik kan er niks mee :-(

Hier ook  :( Ik was altijd een groot RegalIce fan, maar de laatste tijd is het (met de marshmallowvariant die ik altijd gebruik) ook DRAMA!!
Veel te slap en plakkerig.... alsof het te vers is of zo??

Laatst heb ik uit wanhoop een kilo(!!) aan de kinderen gegeven als 'oefenfondant' om mee te taarten met mama. En na een uurtje uit het plastic en mishandeld te zijn door de kinderhandjes was het een stuk opgeknapt moet ik zeggen  :think:
Dus tja, als 'tip': laat het wat drogen aan de lucht. Poedersuiker toevoegen had bij mij in ieder geval (helemaal) geen zin  :nooo

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Okee....ben dus gelukkig niet de enige die het dramafondant vindt!
Hmmm....ik zat te denken om tylose toe te voegen,weet niet of dat een oplossing zou kunnen zijn :think:

4

ik heb dit ook 1x gekocht, en heb het toen met fondant doorgekneed, dit ging een stuk beter. maar ik koop dat merk zeker niet meer!

5

chan1985 schreef:

ik heb dit ook 1x gekocht, en heb het toen met fondant doorgekneed, dit ging een stuk beter. maar ik koop dat merk zeker niet meer!

Hoe bedoel je met fondant doorgekneed?

6

Had ik laatst ook, echt een drama...gelukkig is m'n lading op... :D

Miruna's Cakes te Helmond

7

Marleen70 schreef:

Okee....ben dus gelukkig niet de enige die het dramafondant vindt!
Hmmm....ik zat te denken om tylose toe te voegen,weet niet of dat een oplossing zou kunnen zijn :think:

Zou best kunnen dat het dan beter verwerkbaar wordt, maar in ieder geval niet lekkerder  :/

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

8

Karin09 schreef:
chan1985 schreef:

Vraag ik me ook af...

Ik heb dat ook ervaren met Regalice, terwijl het eerst altijd goed ging.

Gebruik tegenwoordig de fondant van Jamin en dan kan ik ook lekker dun uitrollen, en is goed te verwerken zeker ook voor bloemen

10

Marleen70 schreef:
Karin09 schreef:
chan1985 schreef:

Vraag ik me ook af...

Ik denk met gewone fondant gekneed, gemengd dus.

11

Tante Tien schreef:
Marleen70 schreef:
Karin09 schreef:

Vraag ik me ook af...

Ik denk met gewone fondant gekneed, gemengd dus.

Ja, dat denk ik ook dat ze bedoelt, maar dan ben je kleur kwijt die TS juist zo mooi vond.......babyblauw.....dus lijkt me geen oplossing.

Ik heb 2 pakjes van regalice gehad de afgelopen tijd, en het is idd plakzooi...........zelfs voor cc's lukt het niet om mooie schildjes te maken. (gelukkig vinden de meiden hier dat minder zwaarwegend, dus nemen zij ze trots mee naar school  ;) )

12

Bedankt voor alle tips!

Heb het opgelost door telkens poedersuiker te strooien als ik de plak omkeerde tijdens het uitrollen.
Heb er inmiddels schildjes van kunnen maken en ze liggen nu op een bakplaat met bakpapier te drogen.
Vrees alleen dat ze nu mierzoet zijn :o
Heb het zo dun mogelijk uitgerold...
Maar ik denk dat ik de volgende keer toch maar weer zelf ga kleuren met fondant die wel goed handelbaar is.
Voor mij dus ook geen regalice-fondant meer.