1

Onderwerp: Sharon's vraagjes

Hoi allen,

ik weet niet of het mag maar ik wil niet zo maar in een topic van een ander binnen vallen met mijn vraagjes dus ik wil graag mijn eigen topic waar ik met mijn vraagjes terrecht kan zonder het topic van een ander over te nemen.

ik ben een leek! ik ga zondag samen met mijn moeder mijn eerst taart maken en decoreren. wij willen graag marsepein gebruiken aangezien we dit lekkerder vinden dan suikerpasta.

nu was ik net online opzoek naar spulletjes en kwam daar het volgende tegen:

1:2 marsepein( 33% amandelen 67% suiker)

ingredienten:

amandelen

suiker

invertsuiker

glucosestroop

stabilisator E420

conserveermiddel E202

aroma

er staat een foto bij van een marsepeinen bloem. nu wou ik dus vragen of dit marsepein is om de taart mee te bekleden of alleen om mee te decoreren en figuurtjes te boetseren?

Groetjes,
Sharon

Dromen komen niet zomaar uit, dromen moet je waarmaken!
<3 Jamie & Eline <3

2

Re: Sharon's vraagjes

Deze kun je voor beide doelen gebruiken

3

oke, dank je wel. en de prijs, 1kg voor 5 euro is dat duur? ik heb namelijk geen idee van de prijzen :)

<3 Jamie & Eline <3

4

ennnn hoeveel taarten kan je met 5kg bekleden, hoeveel gram heb je ongeveer nodig voor een taart te bekleden? alleen de laag over de taart leggen zeg maar.

<3 Jamie & Eline <3

5

5 euro is niet duur, is een redelijke prijs

en ik reken voor een taart van 20cm toch een halve kilo

6

Links staan de tabellen. daar staat per maat bij hoeveel marsepein je nodig hebt voor het bekleden. Dat heb je minimaal nodig om een lap uit te rollen, je houdt na het afsnijden wel wat over.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

5 euro voor 1 kilo van 1:2 vind ik wel erg goedkoop, zo goedkoop dat ik de kwaliteit betwijfel... waar koop je die?

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Ik ben de site even kwijt aangezien mijn laptop gesneuveld is en we ons een tablet hebben aangescaft. Als ik de site terug vind zal ik hem even posten! Ik heb vandaag mijn eerste taart gemaakt en ik moet zeggen het viel me niet tegen! Ik zal hem in de taartenparde even showen! Nu wil ik over 2 weken een taart aken voor mijn schoonvader zijn verjaardag, hij houdt ervan om lekker te klussen en ik zou dat dus graag in de taart verwerken. Heeft er iemand een idee of er ook uitstekers te krijgen zijn in de vorm an zaag en hamer ed? Xx

<3 Jamie & Eline <3

9

http://www.deleukstetaartenshop.nl/uits … -3250.html

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

10

Ow haha bedankt :-)  foto staat in de parade

<3 Jamie & Eline <3