1

Onderwerp: [FEEDBACK] Afscheid stage

Taart voor het afscheid bij mijn stage.
Hij is niet zo strak als ik wilde. Het afsmeren was best netjes, maar het leek alsof de randen wat inzakten aan de bovenkant. Ik heb gevuld met jam (met dijkje) en mbc. Wie heeft tips?

http://i717.photobucket.com/albums/ww174/Marieke6068/a07824d6.jpg

Groetjes,
Marieke

Re: [FEEDBACK] Afscheid stage

Mooie taart! Heb je hem goed laten koelen voor je hem bekleed hebt?

3

Was 'ie in het echt ook bobbelig? Want mijn ervaring is dat je op een foto echt elk deukje en bobbeltje ziet, terwijl je in het echt een strakke taart ziet...
Heb je na het bekleden met een smoothener er overheen gestreken? Daar krijg ik het altijd mooi glad mee. En vooral niet te dun uitrollen!

Groetjes, Monica

4

In het echt valt het minder op :Y En ik loop stage bij ouderen, dus die zien het hopelijk niet eens :lol:

Ik heb 'm een halfuurtje afgesmeerd in de koelkast gezet, toen het afgebrokkelde hoekje (zucht...) nog even goed afgewerkt, weer in de koeling, tussendoor fondant uitrollen, etc. Ik denk het dus wel.

En een smoother gebruikt, ja. Zit toch te denken om een tweede aan te schaffen, zodat je die mooie "scherpe" randjes kan maken.

Groetjes,
Marieke

5

Ik zet de taart nooit in de koelkast na het afsmeren. Mijn ervaring is dat de taart dan juist bobbelig wordt.
Als de botercrème nog zacht is, dan kun je na het bekleden de bobbels heel goed wegwrijven met je handen of met de smoothener. Maar koude bobbels zijn hard  :Y

Groetjes, Monica

Zonde dat zo'n mooie taart toch wat hobbelig is geworden.
Maar denk ook dat de bewoners daar niets van zullen zien hoor, ze zullen onder de indruk zijn (en terecht).
WAt betreft het afsmeren, wel in de koelkast zetten en daarna met een warm mes weer grad maken (werkt ook bij harde bobbels  :lol: )
En vooral veel oefenen (he wat vervelend he? Hihihi)
Groetjes!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

7

Heey van Laurens  :D Daar heb ik mijn bijbaan haha

Wel een mooie taart, jammer van de bobbels!