1

Onderwerp: Je zal maar voetbalfan zijn en ......

... jarig zijn op de dag dat Nederland tegen Duitsland speelt. De hoge uitslag is géén voorspelling maar de leeftijd van de jarige!

http://www.viataarten.nl/data/storage/attachments/e5f17717d220b4ef2c4e7aa431f14a15.jpg

Wie heeft er tips voor de balletjes? Ik dacht met zo'n mold allemaal mooie balletjes te krijgen. Maar veel hebben toch oneffenheden. Hoe doe je het handigst fondant in de mold? Dank.

Bedankt voor het kijken!

2

Re: Je zal maar voetbalfan zijn en ......

hij is leuk!

ik doe met de scribertool (geloof ik dat ie heet)
de marsepein of fondant in de mould wrijven, dus een stukje in de ene hand houden en met de andere wrijf je het in de mould.
wanneer je hem dan vol hebt nog even zorgen dat er niets buiten de vorm uitsteekt, even "afsmeren" dus.
dan keer ik hem om en duw nog even op de mould, beetje aandrukken en dan voorzichtig de mould leegmaken/ verwijderen.

ik hoop dat je me een beetje kan volgen!
want bij mij zijn ze eigenlijk altijd wel aardig gelijk en glad.

succes!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

3

nog ff gekeken, knife/scriber tool heet ie :)

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

4

Leuke taart!!!

Voordat ik m'n fondant in de mold doe, smeer ik em eerst ligt in met wat crisco, heel even in de vriezer en je haalt er een prachtige parelrand uit!!
Yep :Y  knife/scriber tool!!

Groetjes Emysa

5

Leuke taart hoor! Mij is geleerd een slangetje van je fondant/marsepein maken en dat in de mold doen, goed aandrukken en evt. aanvullen als het iets te laag is. Idd. even in de vriezer maakt het ook een stuk makkelijker om ze er mooi uit te krijgen.

Gr.
Sandra

Bedankt voor de tips.
Als ik met mijn vingers duw komt de fondant soms weer omhoog. Misschien is zo'n tool de oplossing. of crisco. Laten jullie de parels na dat ze uit de mold komen eerst drogen?
(moet ik nu naar een ander topic ;) )

7

wat een leuke taart!

Deze hobby is geweldigggggg!!!!