1

Onderwerp: Help notenvrije taart maken

Heb op het forum gezocht maar het enige wat er stond bij notenvrij was fondant.
Ik moet binnenkort een taart maken voor iemand met een noten allergie. Heb de funcakes mix biscuit nagekeken en kon geen noten op de ingredienten lijst vinden, klopt dit? Dit eveneens met de botercreme. En ik gebruik dan fondant van bakels.

Iemand tips of een recept misschien?

Alvast bedankt!

Het is verslavend!
Groetjes, Patricia

2

Re: Help notenvrije taart maken

als je gewoon de mix gebruikt en de fondant dan kun je die gewoon maken hoor.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

Ja, daarmee kan niet zoveel fout gaan. En notenloze vullingen genoeg, dus dat gaat vast lukken! :)

4

Een lekker fruitvulling kun je maken, of slagroom en vers fruit of een mousse. Ik zou wel opletten met chocolade want ook chocolade zonder noten kan sporen ervan bevatten...

Lieve groetjes!!
Kim

5

Bedankt voor de reacties!!
De botercreme mix van funcakes kan dus ook gewoon?
Had gelezen dat de kleurstoffen van wilton ook sporen van noten kunnen bevatten dus ga me daar ook even in verdiepen,zou echt niet willen dat iemand een allergische reactie krijgt! :nooo

Het is verslavend!
Groetjes, Patricia

6

Even dit topic omhoog... er staat dat fondant noten-vrij is, maar als ik bij de ingrediënten kijken bj de funcakes-fondant, staat er wel dat het sporen van noten kan bevatten... is dit wel slim dan?

Nee, als op de verpakking van de fondant staat dat het sporen van noten kan bevatten dan moet je dat merk niet gebruiken. De fondant van Satin Ice is gegarandeerd notenvrij.

Ook de kleurstof van Wilton kan sporen van noten bevatten, net als veel andere producten van Wilton. Sugarflair is notenvrij en kleuren van Rainbow Dust.

Twee keer knippen, nog te kort.

8 Laatst bewerkt door Taart van Anna (13-06-2012 13:14)

Eén keer is genoeg  ;)

Twee keer knippen, nog te kort.

9

En als je twijfelt, even DLTS of FunCakes mailen. Die zullen vast en zeker goed en snel antwoorden...

Succes!