1

Onderwerp: Recept koekjes en RI gezocht (Koekenbakkers workshop)

Ik hoop dat Marielle het niet erg vind (had haar al via fb proberen te contacteren maar zonder resultaat - ze zal het ook wel erg druk hebben  :) ) maar ik probeer langs deze weg het recept van de koekenbakkers voor de chocolade koekjes en de Royal Icing te vinden.

Ik heb een paar weken geleden haar workshop bij ons in BE gevolgd maar ik ben die twee papieren verloren waarop de recepten (en helaas mijn eigen notities) stonden.

Aangezien ik net alles had gekocht om dit weekend zelf koekjes te maken en te versieren en ik dus zo snel mogelijk het recept nodig heb hoop ik dat iemand me hier kan helpen.

Heeft iemand die papieren liggen en zouden ze mij deze kunnen doorsturen? Je kan me een mailtje sturen via deze site.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes,
Marisha

Belgische webshop taartdecoratie en bakkerij grondstoffen - www.prettysweets.be

2

Re: Recept koekjes en RI gezocht (Koekenbakkers workshop)

ik gebruik volgend recept voor koekjes:

200gr boter
200gr suiker
1 ei
400gr bloem (GEEN zelfrijzende)

boter en suiker glad kloppen, ei toevoegen tot het door de boter-suiker opgenomen is en tot slot de bloem...
dan een goe uurke in de frigo en uitrollen maar

bakken doe ik een 8 (1O max) minuutjes aan 180°

voor RI gebruik ik het recept van hier op het forum...

3

Dan zou ik haar even mailen via haar website.....wel zo netjes.....als je het uitlegt zal ze je het vast sturen.....

4

Aangezien ik het dit weekend nodig had en via haar facebook geen reactie kreeg probeerde ik het even hier (ik probeerde het dus netjes te doen...).

Ik heb dan maar het recept van de koekjes van Peggy Porschen gebruikt (denk dat het bovenstaande recept ook van haar is) maar hierbij liepen de koekjes een beetje uit dus dat was geen daverend succes. Iemand enig idee hoe dit zou komen?

PS: ik stuur Marielle nog wel eens een mailtje. Het is nu niet meer zo dringend als dit weekend

5

deeg te warm? Ik zet mijn oven-plateau in de frigo terwijl mijn oven opwarmt, dan koelen de vormpjes terug af... en ze lopen niet uit :-)

6

Ik had de suiker vervangen door bloemsuiker dus dat was misschien al een deel van het verschil? Ik zette ze rechtstreeks uit de diepvries in de oven (had die tip tijdens de workshop gekregen) en op zich hadden ze hun vorm wel behouden maar ze werden gewoon groter dan normaal.

Hoop dat ik snel antwoord krijg van Marielle  :)  Maar bedankt voor het mee denken!