1

Onderwerp: taart invriezen! help!

hallo allemaal,

ik moet een taart maken voor iemand en de taart moet ingevroren worden. normaal gebruik ik de vulling jam+botercreme+fruit uit blik.
Kan je blik fruit invriezen? Als dat niet gaat weet iemand iets anders wat niet te moeilijk is en niet te veel tijd in beslag neemt. Ik wil niet werken met slagroom.

en hoe vriezen jullie de taart in ik bak een rechthoekige taart normaal zet ik de taart op een cake drum 10mm. kan zo n cake drum in de diepvries. Hoe doen jullie dit?
Omdat het een rechthoekige taart is kan die niet in ronde taart doos.

hopelijke kan iemand me helpen

groetjes imara

2

Re: taart invriezen! help!

Hai er is een topic over het invriezen van vullingen... Daar staat een hoop in. als je zoekt op vriezer en vulling vind je m vast wel.
Verder heb ik nog nooit zelf een taart ingevroren maar heb mensen t wel eens zien doen in n taartdoos met plastic folie eromheen.
En je kan altijd 2 dozen in elkaar nieten om het te laten passen

3

Blikfruit kan prima in de vriezer en jam en botercreme ook. Vers fruit gaat niet zo gemakkelijk, want dat wordt papperig met ontdooien.
Een cakedrum kan er ook gewoon in, gebeurt niets mee. Met een grote zak erom, goed dichtgeknoopt, gaat het goed. Wel een dag van tevoren met zak erom in de koelkast laten ontdooien en ook daarna op kamertemperatuur laten komen. Haal na een uurtje de zak eraf om te zien of er condens op zit, dat dan laten drogen. Rustig aan, zorg dat er geen grote temperatuurverschillen komen.

Tieneke

4

:P ik vries altijd mijn taarten in met vers fruit in de taartlagen slagroom bavarois gele room met fondant marsepein.
Ik bak de taarten ruim van te voren omdat ik werk.Dus vertrouw erop dat je je taart gewoon kunt invriezen!
Bij bruidsparen eten ze de top na 1 jaar voor goed geluk en dan nog is de taart perfect ook met vers fruit!
Ik bekleed mijn taarten als ze bevroren ( mogelijk wat ijskristallen verwijderen) dan zijn goed te modeleren daarna  gaan ze kant en klaar de vriezer weer in tot 1 dag van te voren dan laat ik de taart ontdooien in de koelkast.
succes

5

;)

omawinifred schreef:

:P ik vries altijd mijn taarten in met vers fruit in de taartlagen slagroom bavarois gele room met fondant marsepein.
Ik bak de taarten ruim van te voren omdat ik werk.Dus vertrouw erop dat je je taart gewoon kunt invriezen!
Bij bruidsparen eten ze de top na 1 jaar voor goed geluk en dan nog is de taart perfect ook met vers fruit!
Ik bekleed mijn taarten als ze bevroren ( mogelijk wat ijskristallen verwijderen) dan zijn goed te modeleren daarna  gaan ze kant en klaar de vriezer weer in tot 1 dag van te voren dan laat ik de taart ontdooien in de koelkast.
succes

Dit soort advies lees ik nou graag! Krijg ik meer lef om dingen uit te proberen. Ik heb nu pas na 7 maanden m'n eerste gevulde, beklede taart in de vriezer staan. Het is voor 'n geboorte dus ik dacht dan ben ik het onverwachte voor  ;)  Ben benieuwd! Kijk, zo'n schijterd ben ik dus zo blij wordt ik van goed advies. Thnx  :)

Life can be so sweet!!