1

Onderwerp: hulp gevraagd

:rolleyes: Ik zou graag een beginners boodschappenlijstje hebben wat allemaal nodig heb aan produkten & materialen om als beginnend taartbakster te kunnen beginnen.
Deze week krijg ik mijn 1e bassisworkshop in het maken van een taart.
Het lijkt me erg leuk om zelf taarten maken, ik lees al een tijdje verhalen op de forum en vind het echt geweldig wat jullie allemaal kunnen.
Maar ik wil thuis goed voorbereid zijn als ik de workshop gehad heb.
Als ik dan echt de smaak te pakken heb me verder verdiepen in ander soort workshops zoals: decoreren van een taart - puzzeltaart maken - cupcakes maken etc...

Wie kan mij op weg helpen en eventueel buiten dit forum om nog adressen waar spullen kan kopen en aanschaffen.Zodat meerdere adresjes heb om produkten en vooral materiaal te kopen om van alles te proberen.
Het gaat mij vooral om materiaal dat je echt nodig hebt, de echte bakspullen.

Hopende jullie mij kunnen helpen .

Groetjes,
Nimi

2

Re: hulp gevraagd

Hoi Nimi,
Ik denk dat het heel erg verstandig is om te beginnen met het volgen van een workshop, tijdens deze workshop kun je alle vragen stellen. En kun je natuurlijk zien wat je nodig hebt om een taart te maken...en nog fijner, je kunt alle spulletjes gebruiken, zodat je weet wat je fijn vind. Ik zou de workshop even afwachten, dan weet je daarna precies wat je in huis moet halen.

Succes!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

3

Het ligt er een beetje aan wat je straks wil gaan maken.
Maar over het algemeen is een oven (of combi-magnetron) het belangrijkste  ;)
en dan kom je vervolgens bij de ingredienten, evt bakblikken/vormen, ingredienten om mee te vullen, decoratiemateriaal, spullen om je gemaakte dingen in te bewaren of uit te stallen.
Wat ik heb gedaan is alles beetje bij beetje kopen, je merkt vaak al snel wat je wil gaan gebruiken en veel nodig hebt.
Succes alvast met je workshop!

4

Welkom Mirtes......deze vraag past niet in de rubriek keuken- en andere apparatuur (als je de sticky bovenaan de rubriek leest, begrijp je waarom)

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

5

Als je toch aan het shoppen gaat, een boek van Wendy Schlagwein is een geweldig boek!

En voor spulletjes is de webshop van hier heel handig.

6

Karin, volgens mij bedoel je Nimi ;)

Liefs, Zanoni

7

Karin09 schreef:

Welkom Mirtes......deze vraag past niet in de rubriek keuken- en andere apparatuur (als je de sticky bovenaan de rubriek leest, begrijp je waarom)

Ik heb de sticky gelezen, maar toch snap ik de reactie niet helemaal, ik heb helemaal geen vraag gesteld

8

Mirtes schreef:
Karin09 schreef:

Ik heb de sticky gelezen, maar toch snap ik de reactie niet helemaal, ik heb helemaal geen vraag gesteld

Ze bedoelde Nimi, maar sticky's lezen is altijd goed, keep up the good work. :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com