1

Onderwerp: scones deeg van te voren bereiden?

hallo, ik ga volgende week een high tea houden voor ong. 22 pers. Nu wil ik graag warme scones erbij serveren, maar om nou steeds in de keuken te staan om eerst het beslag nog te maken en af te bakken, vind ik erg ongezellig, hoe zouden jullie dat doen?
Kan ik ze van te voren bakken en als iedereen er is nog eventjes in de oven iets opwarmen, of, van te voren beslag maken, rondjes op bakplaat leggen, en dan afbakken als iedereen er pas is?
En hoeveel lekkernijen p.p  is normaal?
Hopelijk weet iemand een goede oplossing
alvast bedankt, Joseetje

groetjes  Jose'

2

Re: scones deeg van te voren bereiden?

Het kan allebei: opwarmen of het beslag bewaren en dan afbakken. Ik zou zelf het laatste kiezen, dan zijn ze lekker vers. Weet je dat je bij sommige kaaswinkels clotted cream kunt kopen? En dat anders mascarpone er erg veel op lijkt...

Tieneke

Hallo,

Ik zou ze zelf afbakken als iedereen er is. Ze worden namelijk snel hard/droog. Heb ook wel is gelezen dat je ze onder een vochtige doek kunt leggen na het bakken.

Ik weet niet echt hoeveel hapjes ''normaal'' is. Zelf heb ik een keer een high tea gehouden met voor iedereen een cake pop, stuk taart, cupcake, meringue, donut, 'zoen', koekjes, sandwich en een scone.

succes!

facebook.com/caro.taartencupcakes

4

bedankt dames voor jullie snelle reactie. hier kan ik wat mee  :thumb:
nog meer tips zijn welkom!

groetjes  Jose'

5

ik dacht dat je zelfs de rondjes kon invriezen... misschien ff op googlen?

6

Ja hoor, de uitgestoken rondjes deeg kan je invriezen!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Hoi!

Het hangt natuurlijk ontzettend af van de grote van je hapjes hoeveel soorten je maakt, want het moet natuurlijk wel een beetje opgaan....
Persoonlijk zou ik een aantal zoete (bijv 4) en hartige hapjes maken vind je het niet genoeg kun je het altijd aanvullen met bijv bonbons enz.

8

bedankt dames  :thumb:  :thumb:

groetjes  Jose'

9

Niet van te voren gaan bakken hoor, dan worden ze knetter hard!
(Spreek uit ervaring  :s )
De hoeveelheid hapjes is helemaal afhankelijk van wat je doet en hoelang je van plan bent om te blijven zitten...  ;)
Maar met 5 à 6 hapjes p.p. kom je al een heel eind.

Dat is toch een TAART waard!