1

Onderwerp: botercreme ( van Mix) in de schift

Als ik vers fruit door de gemaakte bc geen doe gaat het in de schift.

Ik dacht de vorige keer dat het gebeurde nog dat het aan het warme weer lag, maar gisteren deed ik stukjes aardbei door de bcmix heen en toen gebeurde het weer !!

Iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik het kan voorkomen?
Of kun je gewoon geen vers fruit door de bc mengen???

Alvast bedankt :)

2

Re: botercreme ( van Mix) in de schift

Ik heb het nog nooit geprobeerd, dus ik lees even mee.

In het cc boek van rudolph staat wel: als iets schift dan ligt het meestal aan twee verschillende temperaturen van de producten, dus koud en kamertemperatuur. Dat kun je dan oplossen door te verwarmen of te koelen, maar ik weet niet precies hoe dat dan gaat.

3

ik denk dat het met het vocht te maken zal hebben wat je toevoegt (fruit is nat nou eenmaal) als je water aan boter toevoegt zal het schiften.
Ik zou proberen iets te verwarmen (kom in bak warm water)
Misschien kan je het daarna opkloppen en wordt het beter, maar weet niet zeker of dit het gaat redden. Normaal gesproken is dit de oplossing voor geschifte bc, maar dan is het een temperatuur probleem, geen vocht.
Succes

4

als ik vers fruit wil gebruiken dan leg ik het op de vulling. op de botercreme of de bbr dus in de taart.
want als ik er stukjes doorheen gooi in de mixer wordt het helemaal gemalen. zonde van de stukjes!

5

Ik heb het pas ook geprobeerd: schift en kreeg m er niet uit, ook niet au bain marie helaas.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

6

dit komt door t vocht uit t fruit
je kan beter wat water vervangen door gemalen fruit in je basis mix
of het fruit verdelenover de creme op de taart en er niet door roeren

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

7

Ik had het geprobeerd met bc 1:1 + fruit, maar dat was dus geen succes.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

8

ik doe de bc af en toe in de magnetron en dan wordt het meteen weer een egale massa  maar samen met fruit heb ik nog nooit gedaan. suc6

Groetjes Brenda

9

Dankjewel voor jullie antwoorden :)
Duidelijk dus dat het gewoon niet gaat als je het mengt maar het wel kan als je het fruit los onder/boven een laag bc legt :)
en zo heb ik weer wat geleerd...

10

fruit pureren en mengen met bc-mix
daarna verder verwerken. eventueel paar stukjes fruit erdoorheen scheppen en direct!!!! verwerken. niet teveel meer mee doen/roeren etc.

11

essusweets schreef:

daarna verder verwerken. eventueel paar stukjes fruit erdoorheen scheppen en direct!!!! verwerken. niet teveel meer mee doen/roeren etc.

Als ik het goed begrijp:
Fruit (in dit geval dan de aardbeien pureren) en dit toevoegen aan de bcmix+bbs en dan aanvullen met water tot aan 200 cc. dit een uur laten staan en dan je mix afmaken en meteen op de taart doen.
En dan zou het dus goed moeten gaan.
Ik ga het proberen!! dankjewel :)

12

Regenboog schreef:
essusweets schreef:

Als ik het goed begrijp:
Fruit (in dit geval dan de aardbeien pureren) en dit toevoegen aan de bcmix+bbs en dan aanvullen met water tot aan 200 cc. dit een uur laten staan en dan je mix afmaken en meteen op de taart doen.
En dan zou het dus goed moeten gaan.
Ik ga het proberen!! dankjewel :)

inderdaad. wel je boter minimaal een dag uit te koelkast zodat dit op kamertemp. is en je fruit etc ook. zorg er ook voor dat je water niet al te koud is!