1

Onderwerp: Iemand al eens misérable gebak gemaakt?

Ik dus niet en ben aan het oefenen geslagen. De bodem is klaar, nog heet en ziet er NIET lekker uit. Dat komt waarschijnlijk omdat het op basis van eiwit is en de amandel/bloemsuiker er doorheen gespateld moet worden en dan bij mij nooit goed opgenomen wordt in het geheel.

En dan de botercrème. Deze is op basis van eigeel en natuurlijk stolde dat meteen toen ik het in de pan met verwarmde suiker en vanillemerg liet lopen. Zou deze botercreme anders bedoeld zijn dan gewone botercrème.

Iemand een idee?

2

Re: Iemand al eens misérable gebak gemaakt?

Ik zag het gisteren op 24kitchen maar heb niet de hele uitzending gezien. Misschien daar eens op de site kijken ? Was bij Rudolph v Veen.

Christine.

3

Oh echt? En ik kijk zo vaak  :grr:
Maar ik ga even zoeken :Y

4

keukentje schreef:

Ik zag het gisteren op 24kitchen maar heb niet de hele uitzending gezien. Misschien daar eens op de site kijken ? Was bij Rudolph v Veen.

Hahaha, gevonden  :lol: En mijn "biscuit" ziet er precies zo uit, ben ik toch beter dan ik dacht, en hij gebruikt creme op basis van banketbakkersroom met een smaakje, dat kan ik ook. Handige tip wat ik las was dat de werkvolgorde van het maken van de suikerstroop net andersom is, zo brand de suiker niet meteen en stolt ook je ei niet.

Christine (en Rudolph), hardstikke bedankt!

5

asjeblieft:

http://www.vt4.be/videos/miserable

:Y

De bodem ziet er inderdaad wel uh... anders uit. Ik maak er grenachetaart van (is geloof ik alleen hier in Zuid-Limburg bekend). Ik vul hem dan met swiss meringue creme.

7

Grenachetaart ken ik in Noord Limburg ook niet  :D
weer wat om te testen

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

8

De botercreme wordt hier in BE gemaakt van een mengeling van melk/vanille/suiker waarbij de eieren (met deel van suiker) a la nappe wordt gekookt. Nadien wordt de afgekoelde composiet bij de opgeklopte boter gedaan.

Belgische webshop taartdecoratie en bakkerij grondstoffen - www.prettysweets.be