1

Onderwerp: SOS!!! Vanille cakepops worden NOOIT rond

Wat gaat er nou toch mis. Na echt al veel pogingen lukt het me nog niet.
Eerder schreef ik al over de mislukte poging met boerencakemix. Waarschijnlijk was dat beslag de boosdoener.

De chococakepops lukken prima en worden mooi rond, maar vanille lukt nog niet. Chococakepops maar ik nu van koopmans want die komen er mooi uit en hebben lekker stukjes choco erin. Die van rudolf lukken ook goed, maar die vind ik niet zo lekker.

Ik snap er niets van ben nu al 3 middagen bezig geweest met proberen. Heb nu als laatste ook de cupcakemix geprobeerd, maar bij teveel beslag krijg ik planeten en niet mooi gerezen bolletjes, bij minder beslag komen ze niet hoog genoeg. Ook lijken de chococakepops groter te blijven dan de vanille. Die choco bakken echt zonder probleem, hoef de deksel niet vast te houden tegen overlopen ed, geen trucjes, gewoon erin en eruit.
Echt lang bakken kan ik ze niet, bij 3,5 minuut moeten ze er echt uit ivm verbranden. Omdraaien geeft geen beter resultaat aangezien het om het rijzen gaat.

Heb ook het recept van Nicoleth geprobeerd, ze zien er bij haar super uit maar bij mij worden deze ook niet zo mooi rond. En ik kan ze er ook echt geen 5 minuten in houden....

HELP ME! Ik wordt er erg gefrustreerd van inmiddels....
Ik MOET ook gewoon vanille cakepops kunnen bakken toch????

2

Re: SOS!!! Vanille cakepops worden NOOIT rond

Ik neem aan dat je in de popcakemaker bakt? Het lukte mij het beste als ik met een spuitzak ongeveer tot de rand vulde, en dan bij het bakken het deksel dichtdrukte. Anders ging het beslag lopen en kreeg ik planeten. Of eigenlijk een compleet melkwegstelsel, alsof ik noppenfolie aan het bakken was :+ Door het deksel goed aan te drukken werden de bolletjes wel mooi rond, en geen randen.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?

3

Maak je zelf je beslag?
Als ik zelf mn beslag maak gooi ik er wel eens wat extra bakpoeder (baking) bij en wat extra melk, heel even laten staan en voorzichtig met 2 theelepeltjes er in scheppen. Bij mij werkt dit over het algemeen goed, met af en toe een ufo er tussen.
Mijn ervaring is dat de 2de lading vaak beter gaat dan de eerste lading..
Ik had ook goed resultaat met mix voor fijne cake (met wat extra melk) en beslag voor glutenvrije cupcakes op basis van rijstmeel en ketanmeel.
En als het me echt niet lukt doe ik ze wel eens 'te vol', je krijgt dan wel dat je het aparaat dicht moet drukken en een enorme kliederboel doordat hij als het ware overstroomt. Maar uiteindelijk wel mooie bolletjes na ongeveer 4 minuutjes.
Hopelijk kan je hier wat mee!

4

thx dames, ik klooi verder