1

Onderwerp: bekleden cakedrum met marsepein

Ik zit met een vraag.
Volgende week moet ik een bruidstaart maken bekleed met "witte" marsepein.Nu vind ik het mooi om de cakedrum te bekleden met hetzelfde.Maar hoe ga ik te werk?
Doe ik onder de taart nog een karton zodat ik hem daarna gevuld en bekleed op de beklede drum kan zetten?Maar is de kans op glijden met vervoer dan niet groter?
Of zet ik de kale taart op de beklede drum en ga dan alles doen,maar dan beschadig je lijkt mij sneller de drum weer?
Wie kan me advies geven?

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

2

Re: bekleden cakedrum met marsepein

Je zou het met karton op de beklede cakedrum zetten. Beetje fondant met water op het marsepein smeren en dan de taart met karton erop leggen. Dat plakt goed...
succes  :thumb:

3

Laatst heb ik zelf een cakedrum bekleed (was fondant maar dat maakt niet uit).
Toen ik de taart op de drum ging plaatsen heb ik eerst een paar dotjes icing op de drum gespoten en daar de taart met onderkarton op gezet. Die ging echt niet schuiven.

~ Never waste a good crisis... ~

4

Ik doe het zo:
Het biscuit gelijk op de drum, daarop vullen, afsmeren en bekleden.
Dan maak ik een strook die iets breder is dan de ruimte die er over is tussen taart en rand drum. Met een beetje water de drum bevochtigen en de strook er op plakken. Afhankelijk van de decoratie de naad (niet recht maar golvend schuin) onder de decoratie of aan de achterkant laten vallen. Goed smootheren, dan werk je de naad helemaal weg, en met een paletmes de rand afsnijden. Lintje er langs en klaar is Klara.  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

5

ik heb nog geen drum bekleed, maar is het mogelijk de drum te bekleden en dan met de bakvorm in het midden waar de taart komt fondant weer weg te halen?en dan in het 'lege' rondje de taart. evt lelijk randje wegwerken met parelrand? dan heb je hetzelfde effect als Boska, maar geen naadje die je weg moet werken op verstoppen

zoals ik al zei, nog nooit een drum bekleed. maar was even aan het meedenken :)

6

ja daar zat ik ook aan te denken...scheelt ook veel marsepein als je het weer verwijderd :)

Groetjes van Corry
http://taartenvancorry.nl/

7

Zo doet Wendy het ook in haar boeken. Drum bekleden, cirkel eruit en dan de taart erop. Langs de rand met dubbelzijdig tape een mooi lintje plakken.

Tieneke

8

Ja, het rondje uitsnijden is een manier zoals o.a. Wendy het doet. Die manier gebruik ik wel bij een dummy, maar met een echte taart vind ik het zelf prettiger om die rechtstreeks op de drum te bekleden.
Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Gewoon zelf uitproberen wat jou het beste bevalt.
En dat naadje is zo weg gesmootherd hoor  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

9

IMadeCake schreef:

ik heb nog geen drum bekleed, maar is het mogelijk de drum te bekleden en dan met de bakvorm in het midden waar de taart komt fondant weer weg te halen?en dan in het 'lege' rondje de taart. evt lelijk randje wegwerken met parelrand?

Ik zou dan om een taartkartonnetje van het formaat van je taart heen snijden en niet om een bakvorm. Een bakvorm is groter als je buitenlangs trekt, omdat die natuurlijk nog wat dikte heeft.

~ Never waste a good crisis... ~