1

Onderwerp: amandel vulling

Hai allemaal,

Ik ben op zoek naar een redelijk simpel recept om amandelen/hazelnoten in een taartvulling te verwerken.

Ik vroeg me af of ik de amandel spijs die ik gewoon bij appie kan halen ook zou kunnen gebruiken? Ik heb er nog nooit mee gewerkt vandaar. Dan zou ik nl een laag naturelbc met stukjes amandel en een dun laagje amandelspijs kunnen maken. ZOu dat lekker zijn?

de recepten die ik tot nu toe online en op de site vindt zijn met slagroom of rauwe eieren en moeten dan meegebakken worden.

Bedankt voor t meedenken .

2

Re: amandel vulling

wss word het met amandelspijs in de taart...heeeeel machtig.

Ik bak de bodems met half meel en half amandelmeel en voor de rest het gewone recept volgen
Je kunt natuurlijk wat extra amandelstukjes toevoegen.
Soms doe ik ook met hazelnootmeel vermengen maar amandelmeel heeft de voorkeur.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

3

ik wil t kapsel gewoon naturel houden.

Zat net te denken aan een dun laagje amandelspijs ( hoe ik t smeerbaar krijg zien we dan nog wel)
en een laagje naturel bc met speculaaskoekjes erdoor.

zou t smakelijk zijn?

4

Spijs zo in een taart? Yuk. Je kan t evt wel meebakken als je appeltaart maakt oid. Als je amandelsmaak wil kan je beter Amaretto of amandelessence gebruiken in je creme en stukjes noot erdoorheen. Vind sowieso spijs ongebakken geen succes...

5

Vorige week was ik met vakantie in Duitsland en heb daar heerlijke taart gegeten. Biscuit gevuld met laagjes crème en jam en bovenop was een soort raster gebakken van amandelspijs (net als bij appeltaart zo'n raster bedoel ik) en het was heerlijk  :9
Heb de mevrouw niet gevraagd hoe ze het gedaan heeft, lijkt mij niet dat ze het spijs gelijk op de biscuit had mee gebakken, dat zou er door zakken denk ik.

Amandelspijs krijg je dunner door er een los geklopt ei door te roeren maar dan moet je het denk ik wel bakken want rauw ei wil wel eens een probleem geven en zwangere dames zullen het niet zo eten. Of met een beetje water los roeren kan denk ik ook wel.

Christine.

6

Ja en met zowel water als ei is t heel snel bedorven vandaar dat t bijna altijd gebakken wordt.... En zon raster moet je idd los bakken

7

kijk ik ben erg lastig :)

rauwe eieren wil ik idd niet gebruiken en ik wil hem ook alcohol vrij houden aangezien mn dochter ook wil mee eten.
Aangezien smaken verschillen denk ik dat ik van de week gewoon een pakje haal en eens ga proeven.

waarom bederft t snel met water? rauw ei snap ik .

8

Omdat t dan snel gaat gisten..

En ms is er ook een patidess met amandelsmaak, lijkt me wel (gebruik t verder niet zoveel)

9

hmzz.. ik geloof dat ik me eens moet gaan verdiepen in wat amandelspijs nu echt is. Ik dacht gewoon gemalen amandelen ofzo :)
Maar t kan dus gaan gisten..hmz,,,

patidess amandel zal inderdaad vast bestaan, maar ik ga wel aan de proef een dezer dagen,

In iedergeval bedankt voor t meedenken en t leermomentje:)