1

Onderwerp: Randje mbv Shell modellingtool ipv parelrandje

Ik heb al eens van die mooie randjes gezien waarbij gebruik gemaakt is van de modellingtool.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt?
Ik wil deze techniek namelijk voor een kleine bruidstaart gebruiken!

2

Re: Randje mbv Shell modellingtool ipv parelrandje

Ik heb zelf de parelmold en ben er superblij mee

Ik kneed de fondant en maak dan een beetje een slang...
Die druk ik al knedend in de mold duwen, overtollig fondant afsnijden met een ikea kindermes en een minuutje of wat wachten.
Dan draai ik m om en druk m eruit

3

Ik weet wat je bedoelt, ik wil het zelf aankomend weekend misschien ook doen bij een taart. Zal het niet gewoon een rolletje fondant zijn en dan duwen/uitwrijven met de tool? Of desnoods een parelketting en die induwen met de tool? Zo zou ik het gaan proberen maar er is hier vast wel iemand die al weet hoe het moet. Lees ik ook nog even mee  ;)

4

Als een rand wil maken met de Shell tool, dan rol je eerst NBC een smooter een net iets langere dan je omtrek van je taart streng die overal even dik is. dan leg je de streng om je taart. Als her goed is over lap deze iets waarna je met een scherp mes de streng doorsnij op een overlappend stuk, zodat je bij allebei iets weg moet halen. Zo sluit het precies op elkaar aan. Dan druk je met de shell tool de steng plat en dat herhaal je tot je de taart rond ben. Ik hoop dat je het snapt

5

Lcm schreef:

Als een rand wil maken met de Shell tool, dan rol je eerst NBC een smooter een net iets langere dan je omtrek van je taart streng die overal even dik is. dan leg je de streng om je taart. Als her goed is over lap deze iets waarna je met een scherp mes de streng doorsnij op een overlappend stuk, zodat je bij allebei iets weg moet halen. Zo sluit het precies op elkaar aan. Dan druk je met de shell tool de steng plat en dat herhaal je tot je de taart rond ben. Ik hoop dat je het snapt

Ik snap het bijna, maar wat bedoel je met NBC?

6

Mbv denk ik

7

Moet inderdaad zijn met behulp van.met de  zorg je voor een gelijkmatige string