1 Laatst bewerkt door Opa Mark (02-10-2012 14:05)

Onderwerp: Mijn eigen gemaakte bruidstaart

Ik heb voor het eerst een stapeltaart gemaakt en dan ook maar meteen onze eigen bruidstaart. Het is een stapeltaart van 5 hoog geworden. De hoeveelheid werk heb ik wel onderschat, maar het uiteindelijke resultaat en de waardering die ik kreeg van onze gasten maakte het de moeite waard.
De onderste is 35cm, dan 30cm, dan 25cm, dan 20cm en als laaste ongeveer 12cm. Niet alles exact recht op elkaar gestapeld, maar allemaal iets uit het midden, zodat het meer trapsgewijs werd.
Twee taarten waren gevuld met een laag frambozenjam en verse frambozen en een laag champagne botercreme. De andere drie taarten waren gevuld met een laag ananasjam met verse mango en een laag met een sinaasappel/passievrucht botercreme. Alle taarten waren bekleed met marsepein die ik gekleurd heb met de kleur ivory van Wilton. Alle roosjes en ander versieringen zijn eveneens van marsepein.
Het bovenste taartje staat, heel traditioneel, in de vriezer en de rest is allemaal op gegaan.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LZFFUPZL.jpg

2

Re: Mijn eigen gemaakte bruidstaart

Leuk!!!  :)

Deze hobby is geweldigggggg!!!!

Wat een werk!

4

Leuk, lekker fleurig

5

Leuk hoor! knap dat je dat ook nog op je hebt genomen; een bruiloft levert doorgaans genoeg stress op, zonder dat je zelf de bruidstaart maakt! :D

6

Knap hoor dat je dat er even bij doet,zou er gestrest van worden!

7

top!

Have a Nice day!

8

Wat een werk, maar knap gedaan zeg ! En nog van harte gefeliciteerd met je huwelijk !

Groetjes, Conny