1

Onderwerp: Biscuit met smaakje

Hoi hoi,

Ik heb al gezocht, maar nog niet kunnen vinden wat ik zoek.

Hoe maken jullie biscuit met een smaakje? Zoals bijvoorbeeld met stukjes chocolade? Welke chocolade gebruiken jullie hier dan voor? En wat kun je allemaal er door doen zonder dat je biscuit niet mooi hoog wordt? Ik had van Wendy Schlagwein de tip gehad om op het laatst wat vloeibare boter er door te doen, maar dat zorgt ervoor dat het biscuit ook niet zo hoog komt (maar wel lekker).

Wil graag wat variatie aan kunnen brengen in mijn taarten dus alle tips zijn welkom.

Groetjes Michaela

Groetjes, Michaela.
A balanced diet is a cookie in each hand.

Re: Biscuit met smaakje

Ik lees even mee

ik heb van patidess ook smaakstofjes voor door de botercreme misschien kan dit ook door de biscuit

3

ik denk cacaopoeder, of kaneelpoeder

Heb weleens van die chocolade vlokjes die je smelt (van de xenos) erdoorheen gedaan, ging wel smelte niet, maar zaten voornamelijk aan de onderkant van de taart (bij eruit halen aan de bovenkant).

heb patidess gemaild om te bvragen of dit ook in biscuit kan en kreeg dit antwoord

Beste Janneke,

Hartelijk dank voor uw bericht. Alle smaken van Patidess zijn geschikt voor een warme bereiding. Een temperatuur tot 170/180°C kunnen ze prima verdragen. Wel kan het zo zijn dat als er stukjes uit de smaakstof (bijv. een besje uit Bosvruchten) aan de oppervlakte zitten deze lichtjes verbranden.

Als u nog vragen heeft, hoor ik die graag.

Met vriendelijke groet,
Gelatti B.V. / Patidess

en ze hebben heeeeeel veel smaken

5

o wat goed om te weten! ga ik gebruik van maken!!

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

6

Alleen de mango valt tegen mbt smaak ( zelfs vies, vind ik)

Perzik, die in een ander potje zit (smaller en hoger potje) is wel weer erg lekker.
Framboos is ook lekker.

Maar er zijn nog genoeg smaken over om te proberen :)

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

7

Iemand een idee hoe dat dan met de verhoudingen zit? En moet dat dan ipv het water?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

8

40 gram smaakstof per kg

9

Ja dat staat op het pakje. Maar gaan je biscuit niet naar de knoppen als er zoveel vocht inkomt?

10 Laatst bewerkt door ireen123 (11-06-2012 13:01)

Vocht????
Biscuit maak je met  meel, suiker en ei.

Waar haal je het vocht vandaan?
De smaakstof  is net iets of wat wat dikkere limonadesiroop, je kunt wat extra meel toevoegen om de ? 20 gram? te compenseren.

O ja met toevoeging van boter is het geen biscuit meer.(om verwarring te voorkomen)

Genoisebeslag is het, met toevoeging van gesmolten boter, volgens de Patissier James Martin

11

Biscuitmix van funcakes moet water in. Is maar een beetje hoor, maar toch. En ik heb citroenpatidess en dat is ook vloeibaar.

12

Ik gebruik nooit mix, dus dat kan ik je niet vertellen.

dan laat je het water toch achterwege maar volgens mij maakt het niet uit hoor het is hooguit een theelepel wat je toevoegd

14

Water is ook maar 21 ml op een 20 cm biscuit.
Maar goed, ik ga het wel een keer proberen.