Onderwerp: [HULP GEZOCHT] achtergrond foto verwijderen met photoshop

Wie kan voor mij een paar fotos bewerken?
Ik wilde wat taarten op mijn site plaatsen maar heb ontdekt dat het er professioneler uitziet wanneer de achtergrond weg is en dus alleen de taart te zien is. Ik heb het geprobeerd met photoshop maar ik ben er niet handig mee.
Wie kan dit voor mij doen?
Het gaat om twee of drie foto's.
Ik hoop dat ik het duidelijk omschreven heb...

Groetjes

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

Re: [HULP GEZOCHT] achtergrond foto verwijderen met photoshop

ik wil het best doen hoor, maar kan je niet een cirkel eromheen selecteren en dan de rest eromheen vervagen of zo. ik heb zelf geen achtergrond verwijderd, vind dat je dan zon rare rand ziet om de taart snap je wat ik bedoel , vervagen is dan mooier denk ik, probeer het eens en als het niet te veel foto's zijn wil ik je best wel helpen . dan mag je ze sturen, ik hoor het wel. groetjes kim

De achtergrond weghalen is het makkelijkst als de achetrgrond, zeker direct rond de taart zo egaal mogelijk is, dan kun je met de Magic wand selection tool al een heel eind komen voor een mooi resultaa(r)t.

Je mag ze altijd opsturen, dan probeer ik er wel wat mee, maar mijn ervaring is dat het meestal het meest naar je zin wordt als je t zelf doet.

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

4 Laatst bewerkt door ireen123 (10-06-2012 20:40)

http://www.gratiscursus.be/Photoshop_CS … es030.html

Kun je oefenen, met wat je wilt bereiken.
Start met een Copy van je foto en proberen maar.

heb je uiteindelijk je selectie van de achtergrond,
Dan de selectie 1-2 pixels uitbreiden om de irritante rand weg te werken. ( je merkt anders dat er een rest randje blijft zitten als "schaduw" als je dit niet doet)

Mss is dat ook wat Kim bedoelt?

O ja, vergeet nooit om je actieve selectie van je taart apart op te slaan...dan kun je je taart plakken in een achtergrond geheel naar keuze...zelfs in een berg slagroom, of zo ;)

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij

ireen123 schreef:

http://www.gratiscursus.be/Photoshop_CS … es030.html

Kun je oefenen, met wat je wilt bereiken.
Start met een Copy van je foto en proberen maar.

heb je uiteindelijk je selectie van de achtergrond,
Dan de selectie 1-2 pixels uitbreiden om de irritante rand weg te werken. ( je merkt anders dat er een rest randje blijft zitten als "schaduw" als je dit niet doet)

Mss is dat ook wat Kim bedoelt?

O ja, vergeet nooit om je actieve selectie van je taart apart op te slaan...dan kun je je taart plakken in een achtergrond geheel naar keuze...zelfs in een berg slagroom, of zo ;)

Bedankt voor de tip!!!!

www.taartenvankris.nl <-- Ook voor het bestellen van eetbare prints op icing, frosty en ouwel!

ik heb je de foto's terug gemaild hoop dat dit is wat je bedoelde anders hoor ik het wel. groetjes kim