26

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

Ik ga het vandaag proberen.
Dank je wel voor de how to!

Creatieve groetjes!
Mijn taartjes kan je bekijken op mijnalbum.nl of via mijn website

27

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

Ow wat een geweldige HOW TO! Ik wilde de kommetjes al halen want dit weekend heb ik met 2 vriendinnen een tapasavond en ik vond het wel leuk om als toetje een klein taartje te maken.
Maar nu maak ik er gewoon meteen 6 en vries er 5 in!

Top! dank je wel!

Zonder dalen kun je niet genieten van de pieken!

28

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

Ik heb ze ook ( 12 cm) en geweldig. Mijn eerste 2 taartjes (kapseltjes) en gelukt.
Superforum, heb al veel opgestoken  :thumb:

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

29

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

Boska schreef:

Ik heb er 4 en gebruik daar 200 gr. mix 3 eieren (M) en 20 gr. water voor. Vind het heel makkelijk om tegelijk te bakken, zo heb je altijd wat in de vriezer in voorraad.

Ik heb er ook maar 4 en heb nu 2 keer bovenstaande recept gebruikt, maar kom steeds ongeveer 50 gram bereid product te kort, dus moet net iets meer zijn denk ik...

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

30

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

Ik heb zelf nu een Blanda 20 cm schaal, maar wie weet hoeveel beslag je daar ongeveer in moet doen?

THNX

31

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

Sylliek schreef:
Boska schreef:

Ik heb er 4 en gebruik daar 200 gr. mix 3 eieren (M) en 20 gr. water voor. Vind het heel makkelijk om tegelijk te bakken, zo heb je altijd wat in de vriezer in voorraad.

Ik heb er ook maar 4 en heb nu 2 keer bovenstaande recept gebruikt, maar kom steeds ongeveer 50 gram bereid product te kort, dus moet net iets meer zijn denk ik...

Vreemd, bij mij gaat dit precies goed, ik gebruik wel de grote boerderij eieren, misschien maakt dat het verschil? Ik maak dit erg vaak omdat ik workshops geef voor kinderen en dit dus al heel veel heb gedaan, ik kom nooit tekort... Je zou dan 405 gram mix en 6 eieren kunnen gebruiken.

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

32

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

Nicoline09 schreef:

Ik heb zelf nu een Blanda 20 cm schaal, maar wie weet hoeveel beslag je daar ongeveer in moet doen?

THNX

Ik vermoed zo'n 270 gram met 4 grote eieren dat is genoeg voor een 20 cm ronde vorm 10 cm hoog. bij mij...

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!

33

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

Oe geweldig topic, ik ben toevallig net met die kleinste blanda's bezig, 4 tegelijk, meteen nuttige info, thanks! :+

34

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

Als je de Blanda van 20 cm gebruikt, hoelang moet de schaal dan in de over?

35

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

Ik schop eventjes een oud topic omhoog sorry!

Maar geld dit voor een hete lucht oven of voor een electrische? Ik heb een hete lucht oven.

36

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

Ik heb de foto's er tussenuit gehaald omdat ze niet meer werkten, de rest is nog steeds een hele handige How-to.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

37

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

Staan de foto's misschien nog ergens anders? Ik ben wel heel benieuwd. Of misschien wil je ze mailen? Bedankt voor de how-to!!!

38

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

bluesuus schreef:

Staan de foto's misschien nog ergens anders? Ik ben wel heel benieuwd. Of misschien wil je ze mailen? Bedankt voor de how-to!!!

Ik antwoord even namens Lot  :o Heb haar een tijdje terug de vraag gesteld en dit was haar antwoord:

Ik vrees dat mijn foto's verwijderd zijn van Mijnalbum. Ik kan ze ook niet meer terugvinden... sorry!

Maar zoals Pooh al schrijft, ook zonder foto's is het een duidelijke how-to........de foto's waren in mijn herinnering van een mixer, weegschaal, gevulde schaaltjes............

39

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

Maakt het wat uit welke biscuitmix gebruikt wordt....

Heb zowel die Aveve als die van Soezie hier staan?????

Een fb-pagina om alles te showen/
www.facebook.com/LuckeyBakery

40

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

hai,
Wat zijn blanda bolletjes en waarom die plank er bovenop Lot.
Wat is dan het uiteindelijke resultaat? Ik versta dit waarschijnlijk verkeerd, want als je op de bolletjes een plank legt zijn ze toch plat.
En waarvoor gebruik die bolletjes zoal.Sorry voor de vele vragen maar ik ben een beginner. Je kunt ze in de ikea krijgen zegt ge bij bakgerief???
sosiesje

41

Re: [HOW TO] 6 blandabolletjes met 5 eieren

http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/blanda-blank-schaaltje__65122_PE175851_S4.jpg

@sosiesj dit zijn de blanda bollen
die plank is voor een platte onderkant zodat je taartje mooi rechtop staat
zijn bij de ikea te verkrijgen op de keukenafdeling

alle goede dingen komen langzaam